اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

7 هزار کلاس درس جدید تا شهریور ماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: نیمه اول امسال و تا آغاز سال تحصیلی آینده 7 هزار کلاس درس جدید احداث شده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

7 هزار کلاس درس جدید تا شهریور ماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود

مرتضی رئیسی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما از برنامه‌ریزی‌هایی که در قالب برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود جلوتر هستیم به طوری که اکثر پروژه‌های ما با سازه‌های مناسب با پیشرفت 50 درصدی در حال اجراست.

وی در خصوص آخرین وضعیت مدارس تخریبی و ضرورت نوسازی آنها خاطرنشان کرد: اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس به میزان 875 میلیارد تومان توسط مجلس مصوب شده که امیدواریم با تخصیص آنها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مقاوم‌سازی مدارس یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های جدی ماست، افزود: تا یک ماه آینده با تدوین شناسنامه فنی مدارس بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌ها در این حوزه پایان می‌یابد.

رئیسی با اعلام اینکه اطلاعات فضاهای آموزشی کشور جمع‌آوری شده و بخش عمده‌ای از آنها وارد سامانه شناسنامه فنی شده است، یادآور شد: ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار دستگاه‌های ذیربط در حوزه توسعه و تجهیز مدارس قرار دهیم تا در این زمینه ارزیابی نهایی خود را انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: در شناسنامه فنی فضاهای آموزشی و پرورشی کشور ضمن وارد کردن اطلاعات آماری و تحلیلی سعی کردیم مساحت زمین، فضا و وضعیت استحکام ساختمان و تاسیسات مکانیکی را نیز در معرض توجه قرار دهیم.

کمتر از 10 درصد مدارس کشور دو نوبته است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص کاهش مدارس دو نوبته نیز گفت: هدف‌گذاری اصلی ما کاهش مدارس دو نوبته در سراسر استان‌های کشور است اما باید اذعان کرد که در طول تاریخ ما در وضعیت فعلی کمترین مدارس دو نوبته در کشور را داریم.

رئیسی با یادآوری اینکه کمتر از 10 درصد مدارس کشور به صورت دو نوبته اداره می‌شود، ابراز داشت: ما پیش‌بینی کردیم تا پایان برنامه پنجم توسعه جشن یک نوبته کردن تمام مدارس کشور را برگزار کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: ‌در حال حاضر 4 میلیون متر‌مربع فضای آموزشی جدید در کشور در حال احداث است که این فضاها جایگزین فضاهای فرسوده و قدیمی خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: در ابتدای دولت نهم 13 میلیون و 500 هزار متر‌مربع فضای تخریبی و خطر‌آفرین در کشور وجود داشت که از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون 50 درصد فضاهای آموزشی تخریبی کشور جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول