اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

108 هکتار از اراضی ارومیه جنگل‌کاری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 108 هکتار از اراضی حوزه ارومیه با همکاری دانشگاه صنعتی ارومیه جنگل‌کاری می‌شود.

108 هکتار از اراضی ارومیه جنگل‌کاری می‌شود

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طی تفاهم نامه‌ای با دانشگاه صنعتی ارومیه 108 هکتار از اراضی حوزه ارومیه جنگل‌کاری می‌شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت دانشگاه صنعتی ارومیه 108 هکتار از اراضی ملی شهرستان ارومیه که عمدتا در دو منطقه قرار گرفته، جنگل‌کاری می‌شود، اضافه کرد: این دو نقطه یکی در حوزه سد نازلوی ارومیه به مساحت 100 هکتار و دیگری در منطقه کوه سیر ارومیه به مساحت 8 هکتار خواهد بود.

پیرمرادی تصریح کرد: مشارکت با نهادها و ارگان‌های دولتی به ویژه آحاد مردم در راستای درختکاری از اهداف مهم اداره کل منابع طبیعی بوده و اداره کل منابع طبیعی در راستای افزایش سرانه فضای سبز از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

وی افزود: باید امر درختکاری به عنوان فرهنگ در جامعه رواج یافته و آثار و برکات این امر خداپسندانه بر نسل‌های آینده نیز ملموس باشد.

پیرمرادی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی دارای 101 هزار جنگل طبیعی بوده که عمدتا" در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد، خاطرنشان کرد: سیاست اجرای برنامه درخت‌کاری و توسعه فضای سبز از اهم برنامه‌های سازمان جنگل بوده که در این راستا اجرای جنگل‌کاری دست کاشت از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: از این رو استفاده از ظرفیت‌های موجود و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی می‌تواند اثر بخشی مهمی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول