اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرز دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان

آتش سوزی جنگل‌های بلوط مهار شد

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آتش سوزی جنگل‌های بلوط در مرز دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان با کمک نیروی امدادی این سازمان و هلال احمر بامداد امروز مهار شد.

آتش سوزی جنگل‌های بلوط مهار شد

علی محمد محمدی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: آتش سوزی جنگل‌های بلوط بلند در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری از ساعت 12 ظهر روز جمعه رخ داد که به محض اطلاع مردمی یگان حفاظت استان وارد عمل شد.

وی افزود: این حریق در جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان خوزستان و اردل و در بالادست سد کارون چهار اتفاق افتاده است.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی وقوع آتش سوزی یگان حفاظت لردگان و استان و سازمان هلال احمر در منطقه مستقر و حریق را تحت کنترل قرار گرفتند.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این جنگل‌ها در منطقه‌ای پرشیب قرار دارند، گفت: جنگل‌های بلوط این منطقه تراکم زیادی دارند به علاوه شیب زیاد و کمبود امکانات روند اطفاء حریق را با مشکل مواجه کرده بود، که در نهایت ساعت 2 بامداد امروز حریق منطقه کنترل شد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به دلیل توپوگرافی منطقه به پوشش گیاهی و علوفه‌ای منطقه است، سطح دقیق آتش سوزی و خسارت وارده نیز در حال حاضر تحت بررسی کارشناسی قرار دارد.

محمدی مقدم از کمبود امکانات در اطفاء حریق خبر داد و افزود: تجهیزات و امکانات اطفای حریق مانند بالگرد و آب پاش در استان کم است که این کمبود امکانات اطفای حریق را با مشکل مواجه می‎سازد.

این مسئول ادامه داد: به دلیل اینکه سطح منطقه شیب‌دار است و زیراشکوب منطقه پوشش علوفه‌ای دارد نیروهای سازمان در حال حاضر در وضعیت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز اشکال سریعا وارد عمل شوند.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول