اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های مدیر نخستین موزه خصوصی اصفهان:

از گوش‌های ناشنوا تا جیب‌های بی‌سر و ته میراث‌فرهنگی اصفهان

مدیر نخستین موزه خصوصی در اصفهان گفت: نبود گوش شنوا و جیب‌های بی‌سر و ته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اصفهان ضرری فرهنگی برای مردم است.

از گوش‌های ناشنوا تا جیب‌های بی‌سر و ته میراث‌فرهنگی اصفهان

حسین حسین‌پناه که به بهانه روز موزه فرصتی را برای گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به دست آورده بود، اظهار کرد: اینکه بدانید که آیا بازدید رایگان مردم از موزه‌ها چند بار در سال کافی است یا نه، برای کسی که تمام هزینه‌ موزه‌داری را خود می‌دهد، چه فرقی می‌کند.

وی با بیان اینکه بالاترین سطح کیفی و کمی موزه خصوصی را در اصفهان دارد، تصریح کرد: با وجود این از سوی هیچ سازمانی حمایت نمی‌شویم و ماهانه 4 میلیون تومان هزینه نگهداری از اشیاء را پرداخت می‌کنیم.

مدیر موزه خصوصی حسین پناه ادامه داد: در حال حاضر هشت موزه خصوصی در استان اصفهان فعال هستند که برخی از آنها در سایه بی‌مهری‌ها و کم توجهی‌ها به بیغوله‌های فراموشی تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید سه ساعته استاندار از این موزه و کمک 100 میلیون تومانی بابت خرید برخی از آثار تاکید کرد: اما متاسفانه زمانی که این هزینه به میراث فرهنگی جهت پرداخت رسید به دلیل برخی نیازهای این سازمان از پرداخت آن به این موزه خصوصی جلوگیری شد.

حسین‌پناه اضافه کرد: شاید ده‌ها خانه‌های قدیمی در اصفهان خالی از سکنه باشد که میراث فرهنگی می‌تواند آنها را به سازمان‌های که مرتبط با امور فرهنگی باشد اجاره دهد که متاسفانه به جاهایی سپرده می‌شود که ارتباطی با فرهنگ ندارد.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول