اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

لزوم تعریف بسته‌های اقتصادی برای آثار تاریخی و میراث فرهنگی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی و دارای ارزش معنوی به ویژه آثار و ابنیه تاریخی باید بسته‌های اقتصادی متناسبی تعریف شود.

لزوم تعریف بسته‌های اقتصادی برای آثار تاریخی و میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز؛ احمد علیرضابیگی صبح امروز در دیدار مدیران و کارشناسان ارشد گردشکری استان آذربایجان شرقی افزود: تعریف بسته های اقتصادی مناسب می تواند به دوام بیشتر اثر و توسعه و بهبود ماندگاری آن کمک کند.

وی تشریح کرد: وقتی آثار تاریخی به گردشگری و رونق این صنعت متصل شوند تمامی اقدامات مرمتی و بازسازی توجیه و اهمیت اقتصادی می‌یابد.

بیگی ورود بخش خصوصی به نگهداری و بهره‌برداری از این آثار تاریخی را فرصتی برای توجیه اقتصادی پیدا کردن این آثار خواند و گفت: با ورود بخش خصوصی به بهره‌برداری از آثار تاریخی دیگر نیازی به دخالت دولت نبوده و با توجه به ضرورت تسهیل منفعت و سود، طبیعتا تلاش برای نگهداری اثر و استفاده بهینه از آن افزایش می‌یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گذشته درخشان و تاریخ غنی استان بر لزوم فعال شدن حوزه تحقیق و پژوهش به منظور معرفی هرچه بیشتر، بهتر و علمی‌تر آثار تاریخی به آیندگان تاکید کرد.

بیگی ربع‌رشیدی تبریز را یک اثر تاریخی بزرگ با ارزشی فراتر از یک فیزیک و کالبد ظاهری آن توصیف کرد و گفت: این اثر ارزشمند به عنوان مرکز علمی ادیان و دانشگاهی متعلق به گذشته ارزشمند ماست که برای انتقال آن به آیندگان از طریق اقداماتی نظیر پژوهش وظیفه سنگینی بر دوشمان قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تاریخ، تصریح کرد: اگر در جریان پدیده جهانی شدن بتوانیم هویت و اصالت خود را حفظ کنیم می‌توانیم با این تاریخ ارزشمند اسباب خودباوری، روحیه افتخار را در مردم و جوانان کشور بیافرینیم.

رئیس ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به عنوان یک نهاد جامع و کامل در اجرای وظایف در سه حوزه، تصریح کرد: این اداره کل با اجرای وظایف خود توانسته هم با سطح زندگی مردم عادی ارتباط برقرار کرده و هم به عمق جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط باشد.

بیگی با تاکید بر اینکه نباید به موضوعات مختلف به صورت مجرد نگاه کرد، خواستار مدیریت جامع بر تمام امور در استان شد و اظهار داشت: به طور مثال فرصت‌هایی همچون تورنمنت دوچرخه سواری یا بازی های تیم تراکتورسازی تنها یک موفقیت یا اتفاق ورزشی نیستند بلکه این موفقیت‌ها می‌توانند بر حوزه‌ای مثل گردشگری ورزشی نیز اثرگذار باشند.

وی با اشاره به لزوم همکاری سایر نهادها با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای بهبود وضعیت آذربایجان‌شرقی در هر سه حوزه به ویژه گردشگری تصریح کرد: تمام بخش‌ها به ویژه کارگروه گردشگری تلاش خود را برای استفاده هرچه بیشتر این اداره کل از امکانات و فرصت‌های خلق شده در استان به منظور بهبود جایگاه آذربایجان شرقی در صنعت گردشگری می‌کند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول