اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز:

اقدام میراث فرهنگی دست سودجویان را بست

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با رویکرد جدید میراث فرهنگی در مورد اصلاح و تغییر حرائم، دست سودجویان بسته شد.

اقدام میراث فرهنگی دست سودجویان را بست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: یکی از مباحثی که در شهر شیراز وجود داشت، حرائم مشخص شده توسط سازمان میراث فرهنگی از گذشته بود که با رویکرد جدید در فارس و حمایت‌های معاونت میراث فرهنگی شاهد اصلاح و تغییر وضعیت حرائم مصوب سابق هستیم.

وی عنوان کرد: تغییر این حریم‌ها شرایط ساخت‌و‌ساز در شیراز را راحت‌تر می‌کند و برخی محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: یکی از محورهایی که طرح آن در سال‌های گذشته به تصویب رسیده و مشکلات بسیاری را برای ساکنان ایجاد کرده بود، طرح مجموعه عرفان است.

نقیب‌زاده ادامه داد: اصلاح حریم در این منطقه به تصویب رسید و ابلاغ شد و شرایط جدیدی را در ساخت‌و‌ساز با تغییر ضوابط و برداشتن برخی محدودیت‌ها برای شهروندان ایجاد کرد.

وی بیان داشت: در تعیین حریم و ضوابط باغ ارم نیز به شیوه‌ای عمل شده بود که به نظر می‌رسید با تطبیق آن امکان کم کردن محدوده حریم و همچنین ساخت‌و‌ساز با ارتفاع بیشتر در برخی نقاط امکان‌پذیر است که موضوع تجدید نظر حریم این اثر تاریخی در دستور قرار گرفته و به تصویب رسید.

این عضو شورا تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی کامل به شهروندان به ویژه افرادی که در این محدوده ساکن هستند، افرادی که از این تغییرات اطلاع پیدا کرده و با مطرح کردن توانایی حل مشکل شهروندان منطقه وجوهی را دریافت می‌کنند، این امکان را از دست می‌دهند.

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: کم شدن محدوده حریم طرح‌ها و همچنین اجازه ساخت‌و‌ساز با ارتفاع بیشتر باعث ایجاد توجیه اقتصادی توسعه در این مناطق شده و با اطلاع‌رسانی دقیق جلو سو‌ء استفاده برخی افراد گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با بیان اختصاص 8 میلیارد تومان برای مرمت و احیای مساجد و خانه‌های تاریخی فارس از بازنگری محدودیت ساخت‌و‌ساز در محورهای گردشگری عرفان و ارم در شیراز خبر داده بود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول