اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده هنر دانشگاه باهنر کرمان:

باید بیشتر قدر میراث‌های فرهنگی را بدانیم

رئیس دانشکده هنر و معماری صبا دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: شاید اگر ما کشوری فقیر از لحاظ میراث فرهنگی بودیم، بیشتر قدر این ثروت‌ها را می‌دانستیم.

باید بیشتر قدر میراث‌های فرهنگی را بدانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد ایرانمنش پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین همایش هفته میراث فرهنگی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: بخشی از گرفتاری‌هایی که ما در حوزه میراث فرهنگی با آن روبه‌رو هستیم به دلیل غنای بیش از حد در این حیطه است.

وی بیان داشت: شاید اگر ما کشوری فقیر از لحاظ میراث فرهنگی بودیم، بیشتر قدر این ثروت‌ها را می‌دانستیم.

ایرانمنش عنوان کرد: بخشی از این مشکل به دلیل قدرت ما است و به جای اینکه همیشه برای ما فرصت باشد، گاهی به یک مشکل بدل شده است.

وی افزود: سئوالی که همیشه به آن فکر می‌کنم این است که ما امروز بر آثار و بناهای ساخت سده‌های گذشته تکیه داریم و آیا در سده‌های آینده از چه چیز در میراث فرهنگی صحبت می‌کنند و چه چیزهایی دارند.

رئیس دانشکده هنر و معماری صبا دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: آیا اثری به جای گذاشته‌ایم که آینده از آن به عنوان میراث فرهنگی یاد کند.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کاری که در حیطه میراث فرهنگی و ثروت‌های فرهنگی انجام داده‌ایم، تراشیدن و ساختن اشکالی ناجنس و سوء است که تمام شهرهای ما را پر می‌کند و کرمان نیز در حال تجربه کردن آن است.

ایرانمنش گفت: کرمان در سال‌های گذشته به مراتب زشت‌تر، ناموزون‌تر، ناگوارتر و بی‌تناسب‌تر نسبت به سرمایه‌های فرهنگی این استان شده است و من به عنوان یک معمار شرمنده هستم که نتوانستم برای جلوگیری از آن کاری کنم.

وی ابراز داشت: امیدواریم با صحبت‌هایی که بزرگان میراث فرهنگی و هنر ما در این همایش دو روزه دارند، فکر خود را بیشتر به کار بگیریم و بدانیم که تنها ساختن ساختمان دارای ارزش نیست.

به گزارش فارس، سومین همایش هفته میراث فرهنگی 31 اردیبهشت ماه و یکم خرداد ماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

در این همایش دو روزه فرهاد احمدی عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، محمدمنصور فلامکی استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و محمدحسن طالبیان عضو هیئت علمی مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به ارائه مطلب می‌پردازند.

ارائه چند پروژه مرمتی، گذار از معماری به مرمت و روند ثبت جهانی باغ‌ها از جمله مباحث قابل ارائه در همایش هفته میراث فرهنگی در دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول