اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس خبر داد

کاهش 28.88 درصدی جرایم علیه میراث فرهنگی فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کاهش 28.88 درصدی جرایم میراث فرهنگی در سال 91 نسبت به سال 90 در این استان خبر داد.

کاهش 28.88 درصدی جرایم علیه میراث فرهنگی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس محمد صفری در همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی که در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس مهد تاریخ و تمدن و نگین میراث فرهنگی در ایران اسلامی است.

وی افزود: این استان با دارا بودن آثاری فاخر مایه مباهات هر ایرانی در جای جای دنیاست، به همین سبب حفاظت از آثار گران‌سنگ، وظیفه خطیری به شمار می‌رود که بر عهده این یگان قرار داده شده است.

صفری با اشاره به اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس با دارا بودن 239 نیروی انسانی در قالب کادر و وظیفه عهده‌دار حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی این استان است، ادامه داد: حراست و حفاظت از 3 هزار اثر ثبتی، چهار اثر ثبتی جهانی، هشت موزه و 893 محوطه تاریخی و حفاظت از سایت‌های کاوش، اسکورت محموله‌های اشیای تاریخی و مقابله با متجاوزان میراث فرهنگی از جمله وظایف این یگان در استان فارس است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاهش 28.66 درصدی جرایم علیه میراث فرهنگی این استان در سال 91 در مقایسه با سال 90 افزود: با دستگیری 125 نفر از متجاوزان به مواریث فرهنگی آمار برخورد با متجاوزان به مواریث فرهنگی در سال 91 نسبت به سال گذشته 5.93 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از کاهش قاچاق محموله‌های تاریخی در سالی که گذشت خبر داد و گفت: 5 هزار و 132 مورد کاهش قاچاق محموله‌های تاریخی نسبت به مدت مشابه در سال 90 داشته‌ایم.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: این یگان در راستای چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه به اهدافی مانند حفاظت و صیانت از آثار تاریخی فرهنگی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، جلوگیری از تجاوز به حرائم تاریخی، جلوگیری از تخریب آثار، جلب مشارکت عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی، تعامل بیش از پیش با سازمان‌های اجرایی مرتبط، از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و اوقاف برای حراست از آثار تاریخی فرهنگی کشور می‌اندیشد.

مراسم پاسداشت حافظان میراث فرهنگی سراسر کشور روز گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد که یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس نیز با نمایش کشفیات خود در این حوزه در نمایشگاه تخصصی این مراسم شرکت کرد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول