اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

تسهیل بهره‌برداری از آبیاری نوین در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری تسهیل و گسترش یابد.

تسهیل بهره‌برداری از آبیاری نوین در آذربایجان غربی

سیدعلی مختاری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به استقبال بالای کشاورزان آذربایجان غربی در زمینه سرمایه‌گذاری به منظور استفاده از آبیاری نوین در سال گذشته، اظهار داشت: امیدواریم در سال‌جاری با اختصاص اعتبارات مناسب برای اجرای برنامه‌های آب و خاک در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شاهد رشد چشمگیر بهره‌برداری از آبیاری نوین زمین‌های آبی استان باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی به منظور تحقق حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی استان، تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور آذربایجان غربی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مختاری شیوه مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی را بزرگ‌ترین دغدغه استان برشمرد و گفت: کارشناسان و اساتید در همایش بزرگ دریاچه ارومیه بر لزوم مدیریت عرضه و مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی اتفاق نظر داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: وزارت نیرو باید در عرضه نیرو در آذربایجان غربی اهتمام بیشتری به خرج دهد و از احداث چاه‌های غیر مجاز آب در این استان جلوگیری کند.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در شیوه مدیریت مصرف آب آذربایجان غربی، افزود: برای رسیدن به این هدف، لازم است تا بهره‌برداری و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری زمین‌های کشاورزی استان را تسهیل و گسترش دهیم.

مختاری ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه کشاورزان رغبت بیشتری برای استفاده از آبیاری نوین خواهند داشت.

انتهای پیام/61010/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول