اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تحول در بخش کشاورزی کردستان نیازمند زنجیره‌ای عمل‌ کردن است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ایجاد تحول در بخش کشاورزی مستلزم زنجیره‌ای عمل‌کردن در این بخش است.

تحول در بخش کشاورزی کردستان نیازمند زنجیره‌ای عمل‌ کردن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج گفت: به دلیل آگاهی، موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی مردم ایران حماسه سیاسی 24 خرداد به بهترین شکل محقق شد.

وی تصریح کرد: بعد از تحقق حماسه سیاسی مسئولان و مردم با همراهی و همکاری باید به دنبال تحقق شعار دیگر سال یعنی حماسه اقتصادی باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بخش کشاورزی را در تحقق حماسه اقتصادی بسیار مؤثر دانست و گفت: پیشرفت‌های خوبی در بخش کشاورزی نسبت به گذشته در کشور حاصل شده به گونه‌ای که در تولید برخی محصولات به خودکفایی رسیده‌ایم و در تعدادی نیز در حال خودکفا شدن هستیم.

وی با اشاره به این‌که تولید غذای سالم و مفید یکی از دغدغه‌های مهم جوامع بشر در عصر حاضر است، اظهار داشت: کشاورزی چون بخش تأمین ‌کننده غذا برای جامعه است باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌شاهرودی بر توجه مسئولان به تولید محصول سالم تأکید کرد و افزود: در قرآن کریم بر توجه کردن و دقت داشتن در تولید و این‌که انسان چه چیزی باید بخورد تأکید فراوان شده است بنابراین ما مسلمان‌ها نیز باید با پیروی از آیات کلام‌الله اهمیت ویژه‌ای به مواد غذایی خود بدهیم.

سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی

وی عنوان کرد: کشاورزی در استان باید رشد بیشتری پیدا کند و با سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌ تبدیلی مانع از صادرات موادخام به سایر مناطق شویم.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: اگر در بخش کشاورزی بتوان به صورت زنجیره‌ای عمل کنیم، ضمن اینکه شاهد اشتغالزایی و تولید بیشتری در استان خواهیم بود، از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های سازمان جهادکشاورزی باید به سمت و سوی تولید و مصرف هدفمند باشد.

به گفته حسینی‌شاهرودی باید با کارهای فرهنگی و تولیدی مردم را به مصرف موارد مورد نیاز و مفیدی همچون گوشت ماهی ترغیب کرد.

وی عنوان کرد: برقراری تعادل در نرخ جمعیت شهری و روستایی مستلزم توجه ویژه به بخش کشاورزی است.

حسینی‌شاهرودی در پایان تصریح کرد: با در نظر گرفتن کیفیت باید کمیت را در بخش‌های مختلف کشاورزی ارتقا دهیم تا زمینه استقلال کشورمان را به صورت کامل در این بخش فراهم کنیم.

انتهای پیام/79003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول