اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

تامین 500 کانکس برای زلزله‌زدگان دشتی

معاون امور عمرانی استانداربوشهر گفت: تاکنون 500 کانکس ویژه زلزله‌زدگان شهرستان دشتی تامین شده است که تا هفته آینده در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

تامین 500 کانکس برای زلزله‌زدگان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 500 کانکس تامین شده از سوی وزارت نفت تاکنون 200 کانکس آن به شهرستان دشتی منتقل و نصب شده است.

وی با بیان اینکه اولویت با بی سرپرستان خانوارهای زلزله زده ، مصدومین و افرادی که واحدهای مسکونی آنان بر اثر زلزله صددرصد تخریب شده است می‌باشد افزود: در پی زلزله شهرستان دشتی برای اسکان موقت زلزله زدگان با پیگیری های مداوم استاندار ، هیئت دولت وزیر نفت را موظف کرد یک هزار دستگاه کانکس کولردار در اختیار زلزله زدگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون 200دستگاه از این نوع کانکس‌ها در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است تاکید کرد: تا هفته آینده 300 دستگاه از این نوع کانکس وارد شهرستان دشتی می‌شود که با وارد شدن این خانه‌های موقت ، نیمی از کانکس‌ها وارد و نصب شده است.

رستمی از نصب شدن یک هزار دستگاه کانکس تا قبل از ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: قرارداد ساخت و انتقال 500 دستگاه کانکس دیگر با تولیدکنندگان منعقد شده است که تا 25روز آینده این کانکس‌ها ساخته و در اختیار آسیب دیدگان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گرمای طاقت‌فرسا در منطقه دشتی شروع شده است، افزود: زندگی در زیر چادر گروهی در فصل گرما، مشکلاتی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند که در این رابطه نوزادان، کودکان و مصدومین بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرند که برای رفاه حال این افراد این کانکس‌ها با تجهیزات لازم رفاهی نقش تعیین کننده‌ای در آرامش و آسایش آسیب دیدگان دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: با تکمیل بازسازی و تحویل منازل آسیب دیده به زلزله زدگان، این کانکس ها به ستاد مدیریت بحران استان برگردانده می‌شود تا در مواقع بحرانی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

زلزله شش و یک دهم ریشتری، بیستم فروردین 92 خساراتی در بخش شنبه شهرستان دشتی استان بوشهر برجای گذاشت.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول