اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد

واگذاری 10 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی تا هفته آینده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از واگذاری 10 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی تا هفته آینده خبر داد.

واگذاری 10 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابراهیم فرزانه صبح امروز در نشستی خبری با تشریح بازسازی واحدها و اماکن تخریبی در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی اظهار داشت: بنا داریم تا چهارشنبه هفته آینده 10 واحد مسکونی را برای استفاده آسیب‌دیدگان از زلزله آماده کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت مساجد و مدارس تخریب شده در مناطق زلزله‌زده هم بر عهده بنیاد مسکن است، اضافه کرد: رئیس بنیاد مسکن کشور یک میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در مناطق زلزله‌زده اختصاص داده که به‌زودی این اعتبار واریز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: بازسازی تمام مساجد و مدارس و بقاع متبرکه بر عهده بنیاد مسکن است که با جدیت این کار را انجام می‌دهیم.

فرزانه در ارتباط با نقش سپاه در بازسازی واحدهای تخریب شده با قدردانی از حضور مستمر نیروهای سپاهی و بسیجی در مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: سپاه همواره در کمک‌های اضطراری و امداد و نجات بسیار فعال بوده و در زمینه آواربرداری هم کمک‌های زیادی کردند.

وی بیان داشت: در بخش بازسازی واحدهای مسکونی با توجه به وظیفه ذاتی بنیاد مسکن، این کار را با جدیت دنبال می‌کنیم و به دلیل در اختیار داشتن نیروی کافی فعلا درخواستی در این زمینه به سپاه نداشتیم.

افزایش مساحت واحدهای نوسازی در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد متراژ واحدهای در حال ساخت در مناطق زلزله‌زده گفت: قبلا متراژ واحدها 60 و 65 متری بود، اما با توجه به درخواست‌های مردمی و میزان تسهیلات، مقرر شد متراژ واحدها را به 80 تا 86 متری افزایش دهیم که قابلیت افزایش تا 120 متر هم داشته باشد.

فرزانه اضافه کرد: فرصت پرداخت وام‌های جدید به آسیب دیدگان از زلزله وجود دارد و حداقل یکسال فرصت خواهند داشت.

وی در ادامه بیان کرد: عملیات بازسازی 124 واحد مسکونی تخریبی در روستای چاهگاه در حال اجراست و 100 درصد پرونده‌های این واحدها، 100 درصد آواربرداری، و 100 درصد پروانه ساختمانی این واحدها تکمیل و تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در مورد مبلغ وام‌ برای ساخت واحدهای تخریب شده، اظهار داشت: برای واحدهای روستایی 15 میلیون تومان وام ساخت بنا، دو میلیون تومان برای دیوارکشی و پنج میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می‌شود.

فرزانه افزود: در مناطق شهری هم 20 میلیون تومان وام، دو میلیون تومان برای دیوارکشی و پنج میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول