اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

دولت آینده باید یک تیم اقتصادی قوی داشته باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید یک تیم اقتصادی قوی داشته باشد و از نظر کارشناسان خارج از دولت نیز استفاده کند.

دولت آینده باید یک تیم اقتصادی قوی داشته باشد

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در بررسی دولت نهم و دهم از نظر اقتصادی عملکرد مطلوبی داشته و از سوی دیگر قابل قبول نبوده و مشکلاتی را برای نظام داشته است و در بحث هدفمند سازی یارانه‌ها با توجه به اینکه سال‌ها قرار بوده است این کار انجام شود، اما حاضر به اجرای آن نبوده‌اند و همین که این جرات را پیدا کرد قابل تقدیر است و هر چند که به طور کامل قانون اجرا نشد.

وی ادامه داد: قوانین مصوب این طرح به گونه‌ای دیگر بود و متفاوت از آن عمل شد، اما موجب شد تا مشکلات اقتصادی به ویژه وابستگی به کشورهای دیگر در واردات بنزین در حد مطلوب رفع کند که برای کشور ارزشمند بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار ارز و طلا از نظر اقتصادی قطعا مشکلاتی را برای کشور داشته است، گفت: از نظر معیشتی در یک سال اخیر مردم با مشکلاتی روبرو بودند که با توجه به تیم اقتصادی که دولت دارد بهتر از این نیز می‌توانست عمل کند حتی با جابجایی بعضی از مدیران می‌توانست این کار را رونق بهتری بدهد.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات اقتصادی که داشتیم تغییر قیمت بعضی از اقلام ضروری بود مردم به صورت لحظه‌ای و ساعتی، تصمیمات خلق الساعه‌ای که بعضی از مسئولان می‌گرفتند نظراتی که می‌دادند سبب شد تا به رشد اقتصادی 8 درصد که برای کشور در نظر گرفته شده بود و مورد انتظار اقتصاددانان و مسئولان نظام و اقتصاددانان بیرون از دولت بودند نرسیم.

موسوی در ارتباط با عملکرد دولت آینده با اقتصاد بیان کرد: اگر دولت آینده همین روند را پیش بگیرد کشور با مشکل اقتصادی بسیاری روبرو می‌شود و در حال حاضر ما هر روز شاهد افت ارزش پول ملی خود هستیم و طی برآوردی از خرداد ماه سال گذشته نسبت به امسال ارزش پول ملی ما به یک سوم کاهش پیدا کرده است که دولت آینده برای رفع این مشکل باید راهکارهایی را ارائه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از تولیدات کشور ارز هیچ دخالتی ندارد، اما می‌بینیم که قیمت‌های آنها به صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و وقتی علت‌یابی می‌شود افزایش قیمت ارز را سبب آن اعلام می‌کنند و حتی شرکت‌هایی هم که هیچ گونه وابستگی به ارز ندارند نه از نظر مواد اولیه و نه از نظر تولید، اما قیمت‌ها چند برابر افزایش پیدا کرده است که باید در این روند تغییری ایجاد شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که دولت آینده باید مدنظر داشته باشد رفع مشکلات اقتصادی است، اظهار کرد: دولت آینده باید یک تیم اقتصادی قوی داشته باشد و از نظر کارشناسانی که بیرون از دولت قرار دارند نیز استفاده بکند تا بتواند بهترین راه ممکن را برای اصلاح وضع کنونی در پیش بگیرد.

انتهای پیام/63015/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول