اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر:

فرمول‌های غربی راهی برای مقابله با جنگ اقتصادی نیست

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کشور گفت: با فرمول‌های غربی نمی‌توانیم به جنگ اقتصادی با دشمن برویم، باید از فرهنگ خودمان استفاده کنیم.

فرمول‌های غربی راهی برای مقابله با جنگ اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسینعلی عظیمی پیش از ظهر امروز در همایش سنگرسازان بی‌سنگر با اشاره به نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در پیشبرد حماسه اقتصادی اظهار داشت: حماسه یک رفتار شجاعانه و دلیرانه است که به صورت نادر در افراد بروز می‌کند و جاودانه می‌شود.

وی فرهنگ و مدیریت جهادی را غیرقابل تفکیک از یکدیگر عنوان کرد و بیان داشت: برای مدیریت جهادی اول باید مدیریت اسلامی را تعریف کنیم، در اسلام نیز بشر در دو بعد روحانی و جسمی تعریف می‌شود که تنها معتقد به دنیا نیست.

عظیمی افزود: بشر غربی غالبا تئوری انسان‌شناسی را از یک دنیای بدون قیامت آغاز می‌کند، اما طبق مدیریت اسلامی انسان دارای یک کالبد و یک روح است.

وی تصریح کرد: روح مدیریت اسلامی باید در فرد وجود داشته باشد تا مدیریت جهادی به وجود آید و این امر از ایمان و نیت مدیر و کارمندان ناشی می‌شود.

عظیمی ابراز داشت: زمانی که روح اسلامی در سازمان حاکم شود به دنبال آن هدایت، برکت، نصرت و آرامش نیز حاصل می‌شود.

وی با اشاره به انواع مدیریت‌های اسلامی مانند حوزوی، هیئتی و ... افزود: در مدیریت جهادی نیت افراد مبارزه با دشمن است و با اطاعت از ولی‌امر موجب تلاش برای هدف مقدس می‌شود‌.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کشور گفت: جهاد در دین بدون ولایت معنی پیدا نمی‌کند و به لحاظ عقلی هم نمی‌شود چنین چیزی را قبول کرد.

وی با طرح این سئوال که چرا رهبری انتظار حماسه اقتصادی دارند، ابراز داشت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی توسط استکبار تحریم شدیم و از دو سال قبل تحریم‌ها به صورت جنگ اقتصادی بدل شد.

عظیمی بیان داشت: باید در برابر جنگ اقتصادی حالت جنگی به خود گرفت، اما آنگونه که باید در درون آحاد ملت این موضوع نهادینه نشده است.

وی تصریح کرد: مردم ما در حالی که فشار حاصل از جنگ اقتصادی و ضربه‌های آن را حس می‌کنند، اما موضع‌گیری پیدا نکرده‌اند.

عظیمی خاطر نشان کرد: بدون ورود مردم نمی‌توانیم جنگ اقتصادی را که بر ما تحمیل شده و فشارهای اقتصادی ناشی از آن را از بین ببریم.

وی گفت: در خلق حماسه اقتصادی نیاز به ورود مدیریت دیگری داریم که جوانان نیز باید وارد این عرصه نبرد شوند، مقاومت نیروهای ما را جهش می‌دهد و امکان ظهور پیشرفت فراهم می‌شود‌.

عظیمی عنوان کرد: در حال حاضر ما احتیاج به ورود مردم در عرصه نبرد اقتصادی داریم که این با فرهنگ جهادی میسر می‌شود‌ و این سازمان جهادی هم باید به رهبری متصل شود و بستری مانند جهاد سازندگی برای خلق حماسه اقتصادی ایجاد کنیم. 

وی ابراز داشت: با فرمول‌های غربی هم نمی‌توانیم به جنگ اقتصادی با آنها برویم، باید از فرهنگ خودمان استفاده کنیم، جوانان را با مدیریت جهادی در این سازمان جهادی به کار گیریم و برای نجات تولید به نیروهای جوان ماموریت‌های واقعی داد‌.

انتهای پیام/80017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول