اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

دولت آینده باید اقتصادی پویا و فعال داشته باشد/دستورکار دولت آینده ولایتمداری باشد

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده از نظر اقتصادی باید دولتی پویا و فعال باشد و کنترل قیمت‌ها، نظارت بر قیمت‌ها، برنامه‌ریزی در صادرات کالاها و رسیدن به خودکفایی را در دستور کارخود قرار دهد.

دولت آینده باید اقتصادی پویا و فعال داشته باشد/دستورکار دولت آینده ولایتمداری باشد

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در ارتباط با عملکرد دولت که باید نقاط قوت برجسته داشته باشد و نقاط ضعفی که در دولت قبل وجود داشته را نداشته باشد اظهار کرد: در ارتباط با نقاط قوت دولت نهم و دهم به بحث مسکن مهر، اجرای هدفمندی سازی یارانه‌ها و سفرهای استانی به ویژه سفرهای استانی دولت نهم و همچنین ساده زیستی بنا به فرموده مقام معظم رهبری و احیای یک سری از ارزش‌های انقلابی و اصول انقلاب می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در کنار وجود نقاط قوت زیاد در دولت نهم و دهم نقاط ضعفی نیز وجود داشته که بخشی از آنها در کنار همین نقاط قوت ذکر شده قرار دارند به طور مثال در مسئله هدفمندی یارانه‌ها دولت نتوانست آنطور که در شان مردم بود با مجلس در تعامل باشد تا به نتیجه مطلوبی برسد همچنین در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به علت یک سری مسایلی که پیش آمد سبب شد تا این کار به خوبی انجام نشود، در زمینه مسکن مهر نیز دولت می‌توانست بهترعمل کند.

*دولت در زمینه اجرای قوانین سلیقه‌ای عمل کرده است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با میزان تبعیت و ولایت‌پذیری دولت افزود: با توجه به اینکه در جاهایی عیار دولت مردان با میزان تبعیت آنها از مقام معظم رهبری سنجیده می‌شود که این بدان معنی است که زمانی که رهبری نظری دارند دولت باید به طور کامل بپذیرد، اما در بعضی موارد شاهد کوتاهی و یا تاخیر در انجام  فرمایشات رهبر بودیم که این را به عنوان نقطه ضعف دولت می‌دانم.

وی در ارتباط به پایبندی به قانون و تمکین در مقابل قانون اضافه کرد: دولت به عنوان قوه اجرایی باید قوانینی را که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد اجرا کند، اما در این زمینه تا به امروز بخشی از این قوانین در دولت‌های نهم و دهم اجرایی نشده است.

ایرانپور ادامه داد: در حوزه کشاورزی، صنعت و عمران دولت متاسفانه به طور سلیقه‌‌ای عمل کرده است و جاهایی که قوانین به نفع خودش بوده آنها را اجرا کرده است و در جاهایی که به نفعش نبوده متاسفانه با اینکه چندین سال از زمان صدور این قوانین می‌گذرد آنها را اجرا نکرده است به عنوان مثال می‌توان به قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی که چندین سال است تصویب شده اما اجرایی نشده است اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دولت در نظارت بر عملکرد مجموعه خود موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: دولت در ارتباط با کنترل قیمت‌ها، نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های زیر مجموعه خود خوب عمل نکرده است و در بعضی مکان‌ها از افرادی استفاده شد که افراد ولایت مدار و ولایت پذیر نبوده‌اند، اما در بدنه دولت به عنوان افراد نزدیک رئیس جمهور فعالیت کردند که موجب ضربه زدن به جریان اصولگرایی و ارزش‌های انقلاب شد و افرادی که پشتوانه‌ای نداشتند به نظام نزدیک شدند و با وجود تذکرهای زیاد این افراد به کار خود ادامه دادند که این نیز جزیی از نکته‌های منفی دولت نهم و دهم محسوب می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجموع دولت نهم و دهم در بحث سازندگی و اصلاحات از جمله مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها، احیای ارزش‌های نظام و انقلاب بالاتر از دولت‌های قبل از خود بوده است و در این زمینه‌ها به طور مطلوب عمل کرد، اما انتظاری که از یک دولت ارزشی و اصولگرا می‌رفت در پایبندی به ولایت مداری و ولایت پذیری و در استفاده از افرادی که هیچ گونه شک و شبهه‌ای در زمینه اعتقادی و پایبندی به نظام در آنها نیست ایرادهایی داشته است و نسبت به دولت‌های قبل از خود نمره کمتری دارد.

*دستور کار دولت آینده در یک کلام : ولایت مداری و ولایت پذیری

وی در ارتباط با عملکرد دولت آینده گفت: با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که دولت آینده باید نقاط ضعف فعلی را نداشته باشد و نقاط قوت آن برجسته‌تر باشد دولت آینده نیز باید به اینگونه عمل کند به ویژه در زمینه اقتصاد باید دولتی پویا و فعال باشد و کنترل قیمت‌ها، نظارت بر قیمت‌ها‌، برنامه ریزی در صادرات کالاها و رسیدن به خودکفایی را در دستور کار خود قرار دهد.

ایرانپور ادامه داد: در ارتباط با مسایل فرهنگی دولت آینده باید احیای ارزش‌های نظام و انقلاب، توجه ویژه به مسایل فرهنگی و توجه به عمران و آبادانی شهرها و روستاهای محروم را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد و در یک کلام ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری برجسته و مشخص و ارتباط قوی با مردم داشته باشد.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول