اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری شد

مردم مناطق مختلف آذربایجان غربی آیت‌الله عسگر دیرباز را برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.

عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مردم آذربایجان غربی در 24 خرداد ماه سال جاری علاوه بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری‌، شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز شرکت کردند که بعد از شمارش آرا آیت‌الله عسگر دیرباز با آرای مردم به مجلس خبرگان راه یافت.

مردم آذربایجان غربی پیش از این آیت‌الله علی اکبر قریشی و آیت‌الله علی اکبر قره‌باغی را انتخاب کرده بودند که در نوروز 1391 آیت‌الله علی اکبر قره‌باغی دار فانی را وداع گفت به همین دلیل همزمان با سایر انتخابات‌ها، در این استان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار شد.

برای شرکت در این انتخابات چهار نفر کاندیدا شده بودند که سه نفر از آن‌ها انصراف دادند و در نهایت آیت‌الله عسگر دیرباز با آرای مردم به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

آیت‌الله عسگر دیرباز در سال 1338 در یکی از روستاهای اطراف میانه و در خانواده‌‌ای مذهبی و متدین متولد شد، سپس همراه خانواده خود به شهر قم مهاجرت کرد و در محضر آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله تبریزی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی به کسب علم و معرفت پرداخت.

وی تالیفاتی نیز داشته است که تجرد در ادراک حکمت متعالیه، نقد امکان در فلسفه کانت از منظر ملاصدرا، مبانی اقتصاد خرد در جامعه اسلامی، توسعه پایدار در پرتو تعالیم اسلامی و مباحثی در فلسفه اقتصاد از جمله کتب تالیفی وی قلمداد می‌شود. 

عضو منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری سابقه اجرایی نیز دارد به طوری که در حال حاضر رئیس دانشگاه جامع دولتی قم بوده و مدتی نیز به عنوان نماینده وزیر علوم و تحقیقات در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی، رئیس دانشکده الهیات و عضو شورای نظارت بر نشریات دانشجویی فعالیت کرده است.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول