اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی اردبیل عنوان کرد

اجرای طرح مشاوره‌های رایگان قبل از ازدواج در مراکز بهزیستی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت ازدواج آگاهانه و کم هزینه اجرای طرح مشاوره‌های رایگان قبل از ازدواج در مراکز بهزیستی در حال انجام است که بخشی از این وظایف نیز به فعالان بخش خصوصی واگذار شده است.

اجرای طرح مشاوره‌های رایگان قبل از ازدواج در مراکز بهزیستی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در نشست با مدیران و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: سرسلسله بسیاری از آسیب‌ها و تنش‌های اجتماعی موضوع طلاق و اعتیاد است که اگر در کاستن از این آسیب‌ها همتی جمعی به کار گرفته نشود این آسیب‌ها می‌تواند به پاشنه آشیل جدی در معضلات و مشکلات اجتماعی و خانوادگی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت ازدواج آگاهانه و کم هزینه اجرای طرح مشاوره‌های رایگان قبل از ازدواج در مراکز بهزیستی در حال انجام است که بخشی از این وظایف نیز به فعالان بخش خصوصی واگذار شده است.

احمدیان خاطر نشان کرد: با دایر شدن مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و تنش‌های خانوادگی به ویژه زوج‌های جوان گرفته شده و اغلب شاهد آن هستیم که نگرانی‌ها در این زمینه با نظارت‌ها و کنترل‌های بهتر به حداقل رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: در کنار این امر بحث مشاوره‌های ژنتیکی نیز جزو اولویت‌های جدی در امر ازدواج است که زوجین باید در این زمینه به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کرده و در این زمینه اطلاعات دقیق و قابل قبولی را دریافت کنند تا جلوی ازدواج‌های خطرناک با تولد فرزندان معلول و استثنایی گرفته شود.

وی بیان کرد: در این مراکز کارشناسان ما سعی می‌کنند مشاوره‌های ژنتیکی جامع و منسجمی را به زوجین ارائه کنند که در این زمینه به نظر می‌رسد خانواده‌ها و والدین باید مراقبت بیشتری را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان موضوع بسیار مهم ازدواج سالم و کم دغدغه زوجین را یادآور شد و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر بهتر است پیشگیری جلوتر و شایسته‌تر از درمان مد نظر باشد و پسران و دختران در آستانه ازدواج با معضلات، مشکلات و نارسایی‌های احتمالی در این زمینه عاقلانه برخورد کرده و نسبت به دفع آن اقدام کنند.

احمدیان گفت: اگر زوج‌های جوان از این مراکز مشاوره خدمات رایگان دریافت کنند، قطعاً قادر می‌باشند در سایه این مشاوره‌ها یک ازدواج سالم و کم دغدغه‌ای را رقم زده و اهداف خود را به پیش ببرند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول