اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر کرمان:

مواد مخدر منشأ 80 درصد ناهنجاری‌های جامعه است

جانشین شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: 80 درصد ناهنجاری‌های فعلی جامعه نشأت گرفته از مواد مخدر است.

مواد مخدر منشأ 80 درصد ناهنجاری‌های جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سید احمد هاشمی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: 80 درصد ناهنجاری‌های فعلی جامعه نشأت گرفته از مواد مخدر است و امروز کشور ما در وضعیتی قرار گرفته که بر میزان مصرف مواد مخدر توسط افراد افزوده می‌شود.

وی با اشاره به سوابق دیرینه شهرستان راور در تردد اشرار و قاچاقچیان در منطقه اشتغالزایی را پس از بهبودی یک اقدام مؤثر در عدم گرایش مجدد افراد به سمت اعتیاد دانست و بر اولویت گذاشتن و فراهم ساختن و ایجاد فرصت‌های اشتغال در شهرستان تاکید کرد.

هاشمی با اعلام آمادگی استان در حمایت از راه‌اندازی مراکز نگهداری و ترک اعتیاد ویژه بانوان در تقویت پاسگاه ایست بازرسی چشمه شور راور قول مساعد داد.

مهدی قویدل دادستان راور نیز مفهوم مبارزه در لغت را به معنای مقابله و پیشگیری دانست و اظهار داشت: از آن جا که بحث مواد مخدر تنها عنوان مبارزه در قانون برای آن در نظر گرفته شده با وجود گسترش این معضل در جامعه فعلی در بحث پیشگیری برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته و نقش اکثریت ادارات و اعضا در همکاری و انجام یک اقدام حساب شده کمرنگ شده است.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه‌های اجرایی دستگاه‌های قضایی و انتظامی بحث مبارزه، نگاه مواد محوری است که تنها ضربه وارده به خرده‌فروشان و تعطیلی محل‌های فروش مواد بوده و در راستای شناسایی سرشاخه‌ها و برخورد قاطع با عاملان اصلی تهیه و توزیع مواد اقدام خاصی انجام نشده است که مستلزم برنامه‌ریزی در این راستا است.

دادستان راور نقش مراکز آموزشی و عالی جامعه را در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ جامعه مؤثر دانست و خواستار تخصیص اعتباری مجزا در راستای افزایش سطح فرهنگ به ویژه افراد آسیب‌پذیر شهرستان شد.

قویدل با اشاره به وجود یک مرکز ترک اعتیاد ویژه معتادان مرد در راور گسترش مراکز ترک اعتیاد شهرستان را ضروری عنوان و گرایش خانم‌ها به مواد مخدر در شهرستان راور را یکی دیگر از معضلات قابل توجه دانست و بر سرمایه‌گذاری و حمایت استان در راستای راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد ویژه بانوان در راور تاکید داشت.

وی با ابراز تأسف از روند رو به رشد میزان مصرف مواد صنعتی در سطح کشور و به ویژه در شهرستان راور خواستار حمایت مسئولان استان کرمان در برنامه‌ریزی مدون و تهیه یک بانک اطلاعاتی در زمینه اقشار و خانواده‌های آسیب‌پذیر شهرستان شد.

انتهای پیام/80012/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول