اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه منوجان:

ناهنجاری‌ها نتیجه عملی نشدن امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه منوجان گفت: در صورت عملی نشدن دو فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ناهنجاری پدید آمده و دشمن فرهنگ جاه‌طلبی را جایگزین آن می‌کند.

ناهنجاری‌ها نتیجه عملی نشدن امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام امین رضوانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فروعات بزرگ در جامعه است و واجبات دیگر با این فرائض پابرجا می‌ماند.

وی یکی از شرایط آمران به معروف و ناهیان از منکر را داشتن اطلاعات کافی در این زمینه دانست و افزود: اگر این فرائض الهی در جامعه اجرا شود، خوبی‌ها به سوی آن سرازیر شده و زشتی‌ها و پلیدی‌ها از آن رخت برمی‌بندند.

رضوانی تصریح کرد‌: اما در صورت عملی نشدن این دو فریضه بزرگ الهی در جامعه ناهنجاری پدید آمده و دشمن فرهنگ جاه‌طلبی را جایگزین آن می‌کند و کاری انجام می‌دهد تا مردم از فرهنگ خود فاصله بگیرند.

وی با اشاره به بحث سرنوشت‌ساز انتخابات ابراز داشت: می‌طلبد در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است، ملت شریف ایران با حضور گسترده خود در انتخابات جلوی منکرات اجتماعی و هرگونه بداخلاقی‌های سیاسی را با امر به معروف و نهی از منکر‌ بگیرند.

مجید پوراسلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان گفت: هیچ معروفی بالاتر از این نیست که مردم در انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص‌ها و سمت و سوها مشخص است، باید برای این امر مسیر را مشخص و برای مردم تبیین و نقاط ضعفی که در دوران گذشته وجود داشته به نقاط قوت تبدیل کرد.

پوراسلامی امر به معروف و نهی از منکر را از بزرگترین فرائض ذکر و تصریح کرد‌: اگر در جامعه‌ای این فرائض الهی ترک شود، تمام عبادت‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین انجام سایر عبادت‌ها و داشتن جامعه‌ای دین‌مدار و خدامحور شرط برجسته کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود به مرور زمان سایر عبادت‌ها نیز کمرنگ می‌شوند و فساد و بی‌بند و باری در جامعه ترویج می‌یابد.

وی بزرگترین معروف را در حال حاضر خلق حماسه سیاسی دانست و ابراز داشت: پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری با حضور پرشور و گسترده همه اقشار مردم و انتخاب فرد اصلح صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80006/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول