اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور در پای صندوق‌های رأی

ساوه حماسه‌ای‌ از جنس حضور به نمایش درآورد

اکنون پس از گذشت ساعت‌ها از آغاز رأی‌گیری مردم همیشه در صحنه شهرستان ساوه با حضور در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای از جنس حضور را به نمایش گذاشتند.

ساوه حماسه‌ای‌ از جنس حضور به نمایش درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مردم شهرستان ساوه از پیر و جوان گرفته تا مرد و زن از ساعات اولیه صبح امروز با در دست داشتن شناسنامه‌ها و حضور دشمن‌شکن در پای صندوق‌های رأی، ضمن لبیک به فراخوان رهبر معظم انقلاب، حماسه‌ای از جنس حضور را به نمایش گذاشتند تا استکبار جهانی را با شکستی دیگر روبه‌رو سازند.

امروز در هر نقطه از شهرستان ساوه چنان شوری برپا بود که انگار دشمن پشت درهای شهر رسیده و مردم آماده مقاومت شده‌اند و می‌خواهند به حول قوه الهی چنان ضربه‌ای به استکبار بزنند که تا سال‌ها فراموش نکنند و حضور قدرتمند ایران اسلامی را در جهان به باور بنشیند.

امروز به هر کوچه و خیابان ساوه که در آن شعبه یا حوزه أخذ رأی وجود دارد سری می‌زنی می‌بینی که چگونه با غرور میزبان همت بلند مردم ایران اسلامی است که هم برای تعیین سرنوشت خود و هم برای اقتدار نظام و تودهنی به یاوه‌گویی‌های دشمنان پا به عرصه این حماسه جاویدان گذاشته‌اند و به دشمنان می‌گویند که آنچه می‌پندارید خوابی بیش نیست.

یکی از جانبازان ساوه‌ای که با ویلچر حدود نیم ساعت در صف ایستاده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف خود از شرکت در انتخابات را تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: ما با حضور پرشور خود در انتخابات به دشمنان این مرز و بوم ثابت می‌کنیم که با تمام وجود برای سربلندی ایران قدم برمی‌داریم و گوش به فرمان ولی فقیه تا آخرین قطره خون خود برای دفاع  از عظمت و عزت ایران اسلامی ایستادگی خواهیم کرد.

محمود حسینی اظهار داشت: مقاومت موضوعی است که ما درس آن را در جبهه‌های حق علیه باطل پس داده‌ایم و امروز تحریم و تهدید کوچک‌تر از آن است که این ملت را بخواهد به زانو درآورد، باید دنیا ایران مقتدر را بپذیرد و خود را اسیر کشمکش با ملتی که عزم خود را جزم کرده و بیشتر راه را رفته نکند.

پیرمرد کارگری که دستان پینه‌بسته و رنجورش نشان از سخت چرخیدن چرخ روزگارش بود با روی خوش و خندان گفت: دشمنان با دیدن این صف‌ها و حضور مردم باید بدانند که این انقلاب پشتوانه مردمی دارد و نمی‌توانند به این مملکت هیچ آسیبی بزنند و این ملت اجازه نمی‌دهد آنان نقشه‌ها و برنامه‌های شوم خود را در این مملکت عملی کنند.

حاج محمد کریمی افزود: همه ما در برابر سرنوشت کشورمان مسئولیم و باید در حفظ این آب و خاک راه شهیدان را ادامه دهیم.

زهرا احمدی دختر دانشجوی 24 ساله نیز می‌گوید: انتخابات ایران به عنوان مظهر مردم سالاری دینی در تاریخ نهادینه شده است و دشمنان را بر آن داشته تا با برنامه‌ریزی، صرف هزینه‌های هنگفت و برنامه‌‌سازی رسانه‌ای به هر طریق ممکن از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی ممانعت کنند، غافل از این‌که مردم همیشه در صحنه و غیور ایران و جوانان و دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته با اطاعت از ولی‌امر خویش در سالی که به عنوان حماسه سیاسی نامگذاری شده است اجازه اجرای نقشه‌های دشمنان را نمی‌دهند.

از دیگر شهروندان مرکزی که کارمند بانک است، می‌گوید: حضور حداکثری در انتخابات تیر خلاص به قلب دشمن و خاری به چشم کوردلان مستکبر است و ما باید همانطور که امام خمینی (ره) تأکید کردند نگذاریم دشمن به این مملکت و نظام آسیبی بزند.

علی اکبری ادامه می‌دهد: ما باید به کودکان خود در سنین خردسالی ایستادگی و مقاومت و مشارکت را بیاموزیم و استکبار ستیزی و غیرت و شجاعت و دفاع از کشور را در وجود آن‌ها نهادینه کنیم.

پیرزنی که با دختر جوان خود آمده بود با لهجه‌ای دلنشین می‌گوید: ما تا جان در بدن داریم در تمام صحنه‌های دفاع از انقلاب حاضر می‌شویم و مشت محکمی بر دهان دشمنان می‌زنیم.

وی می‌گوید: ما آمده‌ایم تا به دشمنان بگوییم امروز درست است که دستان و تن ما رنجور شده است ولی هنوز توان دارد که کارهای بزرگی چون دلسرد کردن دشمن و تعیین سرنوشت کشور را انجام دهد.

یکی از شهروندان ساوه‌ای که در صف ایستاده بود، گفت: امروز کشورهای اسلامی در برابر مستکبران به پا خاسته‌اند و اگر مردم ایران در این انتخابات به صورت گسترده شرکت کنند موجب دلگرمی آنان می‌شوند.

خاطره شکوهی که امسال نخستین بار شیرینی شرکت در انتخابات را می‌چشد، افزود: انتخاب حق مردم است، مردم دوست دارند در سرنوشت کشورشان سهیم باشند که خوشبختانه دموکراسی حاکم بر این کشور این حق را برای همه مردم فراهم ساخته است.

یک استاد دانشگاه نیز به خبرنگار ما می‌گوید: انتخابات به معنای تعیین سرنوشت یک ملت با دستان خود یعنی قبول نظام و رهبری، یعنی اعلام خواسته‌ها از نامزد مورد تأیید که وعده‌هایی که به  ملت داده را عملی کند، یعنی به دشمنان می‌گوییم ما آقا بالا سر نمی‌خواهیم و ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی که صاحب همه چیز است نیاز به ارباب ندارد و خود ارباب خودش است، یعنی ما می‌توانیم همان طور که قبلاً توانستیم؛ انقلاب کردیم، ظلم و ستم را بیرون کردیم، پیروز جنگ در برابر یک دنیا شدیم، به علوم غیرقابل دسترس دست یافتیم و ... و یعنی می‌خواهیم که بهتر باشیم، تولید کنیم، از تولید خودمان مصرف کنیم و به دیگران هم بدهیم، می‌خواهیم دنیا را که به حیرت درآمده مات کنیم.

محمود رضایی مقاومت ملت بزرگ ایران را به رخ جهانیان می‌کشد و ادامه می‌دهد: کدام کشوری را در جهان می‌شناسید که یک دنیایی در برابر خواسته‌های به حقش ایستاده و هنوز خم به ابرو نیاورده و این‌ها را نه من می‌گویم بلکه این صندوق‌های رأی شهادت می‌دهند حضور حماسی ملت بزرگ ایران را.

گفتنی است، هنوز حوزه‌های رأی در ساوه شلوغ و مردم برای رأی دادن در انتظار هستند.

انتهای پیام/87012/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول