اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

برنده انتخابات امروز، ملت ایران هستند

امام جمعه نیکشهر گفت: برنده واقعی انتخابات امروز، ملت بزرگ ایران هستند که دشمنان را با حضور حماسی خود غافلگیر کردند.

برنده انتخابات امروز، ملت ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه‌های امروز ضمن سفارش به تقوا با اشاره به روز پاسدار و روز جانباز اظهار داشت: عامل معنوى قدرت را حفظ کنید، امام حسین(ع) عامل معنوى قدرت را داشت اگرچه خود او به شهادت رسید، اما مجاهدتش براى این نبود که چند صباحى در زندگى خوش بگذراند تا ما بگوییم حالا که به شهادت رسید، پس شکست خورد.

وی افزود: مجاهدت او براى این بود که خط توحید را، خط حاکمیت الله را، خط دین و خط نجات و صلاح انسان را در میان بشر ماندگار و تثبیت کند، زیرا عواملى سعى مى‏‌کنند که این خط را به‏ کلى پاک کنند.

خطیب جمعه نیکشهر ادامه داد: آن عامل معنوى قدرت؛ اعتقاد، ایمان، اخلاص، مجاهدت براى اداى تکلیف، مجاهدت براى خدا، مجاهدت منهاى درآمد مادى آن و مجاهدت و تلاش است این‏ها مهم است، این‏هاست که یک مجموعه و یک نظام را حفظ مى‏‌کند در اصل انقلاب هم همین معنا بود و امروز هم هست.

لطفیان سرگزی بیان داشت: نباید به بعضى از ظواهرى که مخالفان اصل نظام سعى مى‏‌کنند آن‏ها را درشت و پر رنگ و رنگ‏‌آمیزى کنند و نسبت به آن‏ها مبالغه نمایند، فریب خورد حقیقت قضیه، وجود ایمان است.

وی با اشاره به برگزارى یازدهمین انتخابات ریاست جمهورى و چهارمین انتخابات شوراها گفت: با شرکت در انتخابات ثابت کردید که از اسلام رویگردان نیستید.

امام جمعه نیکشهر تصریح کرد: در روز جمعه انتخابات، کدورت‌هاى ناشى از انتخابات باید دفن شود باید شنبه پس از انتخابات، روز مهربانى و بردبارى باشد چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهاى محترم، از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند.

لطفیان سرگزی اذعان داشت: رئیس جمهور منتخب و محترم، رئیس جمهور همه ملت ایران است و همه از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند.

وی افزود: بى‏‌شک این نیز امتحانى الهى است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند.

امام جمعه نیکشهر گفت: دشمنان اسلام و نهضت در خارج و داخل، تبلیغات زهرآگین خود را شروع کردند و چنین وانمود مى‏‌کنند که مردم در این انتخابات بى‏‌تفاوتند و به سردى و سستى گراییده‏‌اند، مى‏‌خواهند مردم را متهم کنند که از جمهورى اسلامى رو برگردانیده‏‌اید.

لطفیان سرگزی اضافه کرد: شما ملت مبارز در 24 خرداد با شرکت همگانى خود، یاوه‏‌سرایان را رسوا کردید.

وی ادامه داد: بعد از این‏که رئیس جمهور به مبارکى تعیین شود، هر کس که باشد، دیگران قهر نکنند و عقب بنشینند، کشور، کشور جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه نیکشهر بیان کرد: بعد از این‏که رئیس جمهور تعیین شد، همه از او اعانت کنید، همه در کار وارد بشوید و او را اعانت کنید و کنار ننشینند، قهر نکنید و رشد خودتان را به دنیا نشان بدهید که نخبگان رشیدی هستید و مى‏‌توانید یک مملکتى را با هم اداره بکنید.

لطفیان سرگزی یادآور شد: بزرگ‌ترین برنده این انتخابات، ملت ایران است که به‏‌رغم سم‏پاشى‏‌هاى دشمن خارجى و ایادى داخلى‏‌اش، شکوه و عظمت آفرید و بدبینان را غافلگیر کرد. 

*با کار جهادی می‌توان به خودکفایی رسید

وی با اشاره به ولادت باسعادت حضرت على‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوان باید در درون خود احساس کند که نسبت به آینده کشور و ملت مسئولیت دارد.

امام جمعه نیکشهر افزود: نسل جوان، گره‏‌گشاى دوره‏‌هاى سخت و محنت‌هاى بزرگ است و وقتى وارد میدان مى‏‌شود که الحمدللّه امروز هم در میدان است، گره‌‏هاى ریز و سخت گشوده خواهد شد.

لطفیان سرگزی با اشاره به روز جهادکشاورزى‏ اذعان داشت: اساس توجه در بخش کشاورزى و دامدارى باید این باشد که با کار جهادى، در محصولات اصلى مصرفى کشور به خودکفایى برسیم‏.

وی متذکر شد: شریان اصلى زندگى جامعه در این بخش است و زندگى واقعى و ملموس جامعه، حیات اجتماعى در این بخش، بیشتر معنا پیدا مى‏‌کند.

انتهای پیام/75002/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول