اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

20 استان کشور به شبکه ریلی متصل هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 20 استان کشور به شبکه ریلی وصل است و عملیات اجرایی اتصال 11 استان دیگر به این شبکه در حال اجرا است.

20 استان کشور به شبکه ریلی متصل هستند

احمد صادقی در حاشیه بازدید از راه‌آهن اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت:‌ ما در بخش توسعه شبکه ریلی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها با اولویت‌هایی روبه‌رو هستیم که یکی از این اولویت‌ها اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی می‌باشد.

وی دومین اولویت را ارتباط با کشورهای همسایه و تقویت این ارتباط از طریق شبکه ریلی توصیف کرد و ادامه داد: اولویت سوم ما بالا بردن سرعت قطارها و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در راه‌اندازی سیستم‌های مدرن در این زمینه است که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

صادقی چهارمین اولویت را تولید ریل و لوکوموتیو ملی اعلام کرد و افزود: ما در هر چهار بخش برنامه‌ریزی‌های مدون پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بحث اتصال استان‌ها به شبکه ریلی، 20 استان کشور تاکنون به این شبکه وصل شده و عملیات اتصال 11 استان دیگر نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در روزهای گذشته عملیات اتصال خراسان شمالی به خط ریلی و همچنین اتصال استان ایلام به خط ریلی را کلید زد و امیدواریم ظرف روزهای آینده عملیات اتصال استان کهکیلویه و بویراحمد به خط ریلی را شاهد باشیم که این کار با اولویت مناطق محروم در دستور کار است.

اتصال شبکه ریلی تا دریای مدیترانه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: ‌اتصال ریلی به کشورهای همسایه نیز جزء هدف‌گذاری‌های ما است به طوری که در ماه گذشته عملیات اتصال به کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان، قزاقستان و چین انجام شده و ما در قالب اتصال راه‌آهن گرگان، ایمیچی به طول 80 کیلومتر توانستیم به این مناطق اتصال داشته باشیم.

صادقی گفت: از مرز ایران تا عراق در دو محور کار اتصال شبکه ریلی شروع شده به طوری که از جنوب خرمشهر و شلمچه به منطقه مرزی کار در حال انجام است و از کرمانشاه تا خسروی و اتصال به مرز خانقین در عراق در اولویت ما است که امیدواریم با دسترسی به کشور عراق سپس سوریه بتوانیم به دریای مدیترانه راه پیدا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تقویت ارتباط ریلی با تمام کشورهای همسایه اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث قطار پرسرعت نیز پروژه قم ـ اصفهان را شرکت سرمایه‌گذاران ایرانی و فاینانس چینی انجام می‌دهند و کار به خوبی پیشرفت دارد.

صادقی افزود: امیدواریم با وارد کردن قطعات مورد نیاز راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در سایر استان‌ها نیز بتوانیم این فرآیند را تقویت کنیم.

عقد قرارداد با ذوب آهن برای تولید ریل استاندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ در بخش تولید ریل قراردادی را وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرکت ذوب آهن امضا کرده که تمام تولیدات ریل استاندارد این کارخانه خریداری شود.

صادقی خاطرنشان کرد: تولید لوکوموتیو ملی نیز شروع شده و طی سال گذشته و امسال در چندین مرحله از این لوکوموتیو بهره‌برداری کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ما براساس برنامه پنجم توسعه و با کمک دولت و مجلس سعی داریم در توسعه شبکه ریلی مطمئن، گام‌های جدی و اساسی را برداریم.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول