اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

منطقه آزاد چابهار با منطقه ویژه اقتصادی سرخس در بخش ریلی همکاری می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به مزیت‌ها و استعدادهای چابهار در بخش ریلی این سازمان آمادگی همکاری و تعامل بیشتر با منطقه ویژه اقتصادی سرخس را دارد.

منطقه آزاد چابهار با منطقه ویژه اقتصادی سرخس در بخش ریلی همکاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، مصطفی ملک‌زاده صبح امروز در دیدار با محمدمهدی مروج‌الشریعه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: با توجه به موقعیت ممتاز منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار و همچنین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و قرار گرفتن آن در دروازه ورود به آسیای میانه و لزوم ارتباطات بیشتر برای جذب سرمایه‌گذار، آمادگی خود را برای توسعه روابط فیمابین اعلام می‌کنیم.

وی ضمن تأکید بر فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی افزود: تلاش‌های خود را معطوف به همکاری‌های متقابل و یافتن راهکارهای جدید توسعه چابهار از طریق افزایش سطح تجارت و ترانزیت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به موضوع پتروشیمی و فرصت‌های شغلی ایجاد شده بیان داشت: راه‌های تبادل همکاری دو منطقه بسیار هموار است و تلاش‌های خود را برای افزایش توانمندی و راه‌اندازی آن به‌کار خواهیم گرفت.

ملک‌زاده ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم این ظرفیت مطلوب را با تبادل تجارب گسترش دهیم چراکه فراهم کردن بسترها و امکانات زیربنایی به بهترین شکل فضا را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس توسعه منطقه آزاد چابهار را تسریع می‌کند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این دیدار ضمن بر شمردن مزایای بندر چابهار نسبت به سایر بنادر جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به موقعیت مناسب خود و امکاناتی که در آن وجود دارد، می‌تواند در صادرات کالاهای کشورهای افغانستان و آسیای جنوب شرقی از طریق چابهار و ترانزیت کالاهای مورد نیاز افغانستان و کشورهای آسیای میانه با توجه به اینکه سرخس به بازارهای پر رونق آسیای میانه و چین متصل است نقش مهمی ایفا کرده و توسعه منطقه آزاد چابهار را تسریع کند.   

محمدمهدی مروج‌الشریعه ادامه داد: با وجود منابع غنی گازی در منطقه سرخس، می‌توانیم با تعامل بیشتر در زمینه‌های پتروشیمی نیز همکاری متقابل و هرگونه پشتیبانی لازم را داشته باشیم.

گفتنی است، در حاشیه این نشست و بازدید از منطقه، امکان تبادل تجارب و ظرفیت‌های بالقوه توسعه همکاری‌های فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول