اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان خبر داد

ریل‌گذاری 42 کیلومتر از راه آهن تهران ـ همدان

استاندار همدان از ریل‌گذاری 42 کیلومتری راه آهن تهران ـ همدان خبر داد و گفت: تاکنون 120 کیلومتر از پروژه عملیات زیرسازی انجام شده و آماده ریل‌گذاری است.

ریل‌گذاری 42 کیلومتر از راه آهن تهران ـ همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز در حاشیه بازدید یک روزه از قطعات مختلف راه آهن تهران ـ همدان و با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مابقی کار نیز در حدود 95 درصد آماده بالاست‌ریزی است که متعاقباً ریل‌گذاری آن نیز انجام خواهد گرفت.

وی با تکذیب هرگونه تعطیلی کارگاه‌ها در این پروژه اظهار داشت: تمام کارگاه‌ها در طول مسیر مشغول به انجام فعالیت‌های مختص خود بوده و کارگاه تعطیلی وجود ندارد.

استاندار همدان که در نقطه اتصال راه آهن همدان به راه آهن سراسری حضور داشت، تأمین ریل مورد نیاز را از مهم‌ترین مشکلات این طرح بیان کرد و افزود: مشکل تأمین ریل سرعت انجام کار را کمی پایین آورده که با تأمین ریل مورد نیاز کار سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

وی، کار ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان را روزانه 1.5 کیلومتر بیان کرد و گفت: با تأمین ریل این میزان به روزانه سه کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

آزاد خاطرنشان کرد: کیلومتر 132 از سمت تهران به همدان نیز بالاست‌ریزی شده و آماده ریل‌گذاری است.

وی با بیان اینکه از نظر اعتبار مشکلی نداریم، اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور این طرح باید تا پایان دولت دهم به اتمام برسد که با تأمین ریل مورد نیاز از چند کشور امیدواریم این طرح در زمان موردنظر به بهره‌برداری برسد.

استاندار همدان در ادامه در بازدید از قطعه دوم باند جنوبی آزاد راه همدان -ساوه تصریح کرد: 33 کلیومتر از این آزادراه باقی مانده که قرار است تا اواخر خرداد به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 کیلومتر آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است و 23 کیلومتر دیگر نیز در مرحله آسفالت‌ریزی قرار دارد.

آزاد خاطرنشان کرد: بنا بر گزارشات پیمانکار مشاورین، این قطعه حداکثر تا نیمه نخست تیرماه آماده بهره‌برداری است.

وی، اعتبار قطعه دوم باند جنوبی این آزادراه را 30 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: اعتبار کل پروژه آزادراه همدان ـ ساوه 200 میلیارد تومان است.

استاندار همدان با اشاره به وجود 34 طرح مهر ماندگار در همدان اظهار داشت: پروژه‌های بخش دولتی وضعیت مناسبی داشته که امیدواریم تا شهریورماه امسال اکثر این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است؛ قطعه سوم راه آهن تهران ـ همدان با 92 درصد پیشرفت در زمینه زیرسازی در آینده‌ای نزدیک آماده ریل‌گذاری خواهد بود.

انتهای پیام/89017/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول