اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه:

ایران از 5 نقطه به شبکه ریلی جهان وصل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های اتصال خط ریلی سرخس - جمهوری آذربایجان، خسروی و شلمچه به عراق، چابهار به دریای جنوب، ایران به ترکمنستان، قزاقستان و چین در حال اجراست و با اتمام این پروژه‌ها شبکه ریلی ایران به دنیا وصل می‌شود.

ایران از 5 نقطه به شبکه ریلی جهان وصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، علی نیکزاد ظهر امروز در افتتاح پروژه راه‌آهن شوشتر - هفت تپه اظهار کرد: دولت نهم و دهم با حضور احمدی‌نژاد توانست مسئولان نوکر و خادم ملت هستند را تبیین کند و در این باره مصادیق بسیار زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از مصادیق این ادعا گفت: دولت نهم و دهم تبیین کرد که چگونه صبحانه نان و پنیر بخوری و 17 ساعت کار کنی و یا وزرا به جاهایی برای بازدید بروند که حتی هنوز مدیران کل نرفته‌اند که این‌ها همه مصادیقی برای خادم بودن مسئولان برای مردم و ملت هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد شعارهای زیادی داده است، گفت: با استدلال ثابت می‌کنم که شعارهای صادر شده از سوی دولت نهم و دهم همگی برگرفته از دستورات و سنت رسول‌الله است.

*راه‌آهن کشور مصداق کار بسیجی و زیربنایی است

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هرآنچه در شرایط کنونی در راه‌آهن کشور شاهد هستیم نمادی از فعالیت زیربنایی و توسعه محور است که در دولت نهم و دهم آغاز شده است.

وی با اشاره به برخی آمار گفت: در ابتدای دولت نهم در کشور 11 هزار کیلومتر خط ریلی وجود داشت ولی در شرایط کنونی توانسته‌ایم 2 هزار و 500 کیلومتر خط ریلی به مسیرهای راه‌آهن کشور اضافه کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه خطوط ریلی زیادی در کشور در حال احداث است، گفت: در حال حاضر مسیرهای ریلی زیادی در خوزستان و کشور در حال احداث است که میزان آن‌ها از 8 هزار و 500 کیلومتر می‌گذرد.

*راه‌آهن ایران در حال اتصال به کشورهای همسایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن کشور در شرایط کنونی برای اتصال به کشورهای همسایه برنامه‌ریزی‌های زیادی دارد و پروژه‌های متعددی در این باره در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه‌های اتصال خط ریلی سرخس - جمهوری آذربایجان، خسروی به عراق، شلمچه به عراق، چابهار به دریای جنوب، اتصال ایران به ترکمنستان، قزاقستان و چین در حال اجراست و با اتمام این پروژه‌ها ایران به دنیا وصل خواهد شد.

انتهای پیام/72006/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول