اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه‌های آزاد گیلان:

شنبه‎ پس از انتخابات روز مهربانی و بردباری باشد

مدیر اجرایی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان گفت: شنبه پس از انتخابات باید روز مهربانی و بردباری باشد و طرفداران نامزد منتخب و رقبا از گفتار تحریک‌آمیز خودداری کنند.

شنبه‎ پس از انتخابات روز مهربانی و بردباری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا فضلی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به رعایت اخلاق در برگزاری انتخابات، اظهار کرد: مسئله انتخابات از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان یک نظام سیاسی است.

به گفته وی، انتخابات روشی است که طبق اعمال و اجرای آن حکومت‌ها از طرف ملت‌ها به رسمیت شناخته می‌شوند.

این مسئول افزود: اعضای مهم و اجرایی ساختار سیاسی حکومت توسط مردم از طریق شیوه‌های مستقیم یا غیرمستقیم برای نگهداری و حفظ آرمان‌ها و اهداف جامعه به مسئولیت گمارده و عهده‌دار امور مملکت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ابزاری است که می‌تواند سهم مردم را در حاکمیت نظام سیاسی و اجتماعی تعیین و محقق کند، ادامه داد: با برگزاری انتخابات سهم مردم در رأس همه امور قرار می‌گیرد تا بتواند به آن نظام وجهه‏ای دموکراتیک و مردم‌سالاری بخشد.

*اخلاق سپهر گمشده دنیای امروز سیاست است

فضلی به اهمیت و اعتبار امر انتخابات در نظام‌های مردم‌سالاری از منظر دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: انتخابات می‌تواند موجب مشروعیت‌بخشی به سازمان، محتوا و رفتار سیاسی جامعه باشد و این گزینه قابل مقایسه با مصادره و شیوه‌های دیگر مشروعیت‌بخشی سیاسی نیست.

وی، اخلاق را سپهر گمشده دنیای امروز سیاست کشورمان دانست و ابراز داشت: انتخابات خورشید درخشان «مردم‌سالاری» آسمان حکومت کشورمان است.

مدیر اجرایی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان، انتخابات را آزمون سنجیدن اخلاقی دانست که در وجود همه نهفته شده است.

*هر انتخابات یک میدان عملی اخلاق است

وی با بیان اینکه در طول همه این سال‌ها هر انتخابات تبدیل به یک میدان عملی اخلاق شده است، تصریح کرد: نامزدها در انتخابات باید اخلاق انتخاباتی را با استفاده از فرمایش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رعایت کنند.

فضلی به رعایت اخلاق در سه بخش از برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق در قبل، حین و پس از انتخابات ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اخلاق قبل از انتخابات همه باید مراقب باشیم که بهانه‌ها موجب چرکین شدن دل‌های مردم از همدیگر نشود و انتخابات بدون کدورت و نفرت و بدگویی به هم و سالم و پرشور و با کرامت برگزار شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در شرایط حین انتخابات، این مردم بزرگ ایران اسلامی هستند که به پای صندوق‌های رأی می‌روند و حماسه سیاسی خلق می‌کنند، تصریح کرد: در انتخابات همه یکسان هستند و با در نظر گرفتن فرد اصلح رأی خود را به صندوق می‌اندازند و این رأی نظام را زنده با نشاط نگه می‌دارد و پیش می‌برد و در روز انتخابات نباید خشونت سیاسی حاکم باشد.

وی اضافه کرد: هرکس طبق تشخیص خود به نامزد مورد علاقه‌اش رأی می‌دهد زیرا فرد اصلح را با درایت و تحقیق شناسایی کرده است.

فضلی، شجاعت، تعهد به اسلام، وفادار بودن به مردم و خدمت به آنها را از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده ذکر کرد و متذکر شد: رئیس جمهور اصلح به فکر عزت و معیشت مردم است.

*شنبه‎ پس از انتخابات روز مهربانی و بردباری باشد

مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان یادآور شد: شنبه‎ پس از انتخابات باید روز مهربانی و بردباری باشد و طرفداران نامزد منتخب و هواداران دیگر نامزدها از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‎آمیز و بدگمانی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور تمام ملت ایران است و رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و کمک کنند.

فضلی متذکر شد: کاندیدایی که رأی کسب کرده باید مراقبت‏هایی در کیفیت رفتار و حرکت انجام دهد و آن طرفی که این رأی اکثریت را کسب نکرده نیز مراقبت‌های لازم را دارد و همه باید بردبار باشند.

وی با تصریح بر اینکه تحمل پیروزی کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد: تحمل کردن و ظرفیت پیروزی و شکست، یکی از فضائل انسانی است که باید بین آحاد عظیم مردم ترویج یابد.

انتهای پیام/84002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول