اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان راور:

اتحاد ضامن انتخابات سالم و امنیت پایدار است

دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: اتحاد و همدلی اجتماعی ضامن برگزاری انتخابات سالم و امنیت پایدار در نظام‌ است.

اتحاد ضامن انتخابات سالم و امنیت پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سید‌ مهدی قویدل در نشست مشترک بصیرتی و روشنگری بسیجیان حقوقدان راور و اعضای شورای پیشگیری از جرائم انتخابات اظهار داشت: تا زمان برگزاری انتخابات زمان زیادی باقی نمانده است و این مسئله که تهدید جدی علیه توطئه‌های دشمنان‌ به شمار می‌رود، آنها را به تلاش مضاعف واداشته است.

وی افزود: ساعات پایانی انتخابات، ساعاتی حساس و جنجالی است که این امر از دید دشمنان که درصدد به چالش کشیدن آن هستند پنهان نمانده و نباید در این شرایط قانون را به فراموشی سپرد و به هر نحو نتیجه‌گیری کرد.

قویدل عنوان کرد: باید بتوانیم از این مرحله نیز با موفقیت عبور کرده و خالق حماسه ملی دیگری در ایران و همه دنیا باشیم.

وی ابراز داشت: سخنان مقام معظم رهبری ‌و تمام اظهار‌نظرهای کارشناسان و نخبگان ‌کشور حاکی از وفاق و اتحاد مردم ایران است که در همه صحنه‌ها به ویژه خلق بزرگترین حماسه‌ها به نمایش درآمده است. 

قویدل تصریح کرد: با توجه به نقش شورای پیشگیری از جرائم انتخابات، تاکنون جلسات متعددی برگزار شده و این شورا توانسته است در این روزها مانند سال‌های قبل به خوبی از عهده وظایف خود برآید.

دادستان راور با اشاره به اینکه تمام ستادهای تبلیغاتی در شهرستان راور تاکنون قانونمند عمل کرده‌اند، گفت: این اقدامات نشان دهنده این است که مردم نظام را دوست داشته ‌و با رعایت قانون با شور و شعور در صحنه حضور داشته‌اند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات در راور گفت‌: آمار تخلف انتخابات در این شهرستان به قدری پایین است که قابل ارائه نبوده و این امر ناشی از لطف خدا و ولایتمداری مردم این شهر است.

وی با اشاره به برخی از تخلفات ‌و جرائم انتخاباتی بیان داشت: مراجعه مستقیم‌ کاندیداها به مردم برای اخذ رأی به صورت تک‌ رأیی با وجود تعیین هفت کاندید در واقع زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی انتخابات است.

قویدل افزود: تدابیری اندیشیده شده تا سال جاری از مانورهای تبلیغاتی در محل صندوق‌های اخذ رأی و تطمیع افراد به هر نحو خودداری شود، کما اینکه این اقدام در سال‌های قبل نیر انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش آرا‌ جرم محسوب می‌شود، افزود: هرگونه اعتراض و یا انتقاد به روند رأی‌گیری باید به طرق قانونی صورت پذیرد و حرکت‌های غیر‌قانونی جرم محسوب و مشمول مجازات است.

قویدل عنوان کرد: با توجه به حضور پرشور جوانان در ستادهای تبلیغاتی‌، مسئولان ستاد‌ها باید از تحریک آنان خود‌داری کرده و با توجیه آنان، مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

دادستان راور مرحله بعد از انتخابات را نیز مهم ارزیابی و خاطر ‌نشان کرد: برگزاری جشن از سوی نامزدهای موفق باید بر اساس اصول و قانون صورت پذیرفته و از هر‌گونه تنش و یا ایجاد مزاحمت خود‌داری شود.

وی افزود: حضور تمام کاندیداها در اینگونه جشن‌ها‌ که از سوی نامزدهای پیروز بر‌گزار می‌شود، همدلی و اتحاد آنان را به نمایش گذاشته و نمادی از همبستگی است.

قویدل با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت انتخابات تضمین شده است، اظهار داشت: تمام‌ عوامل اجرایی انتخابات و دستگاه‌ها در روز انتخابات آمادگی کامل داشته و با رعایت دقیق قوانین، انتخابات را پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی دیده‌بان انتخابات است، گفت‌: وجود دو قاضی ویژه و همچنین نظارت همه جانبه دستگاه قضایی با رعایت اصل بی‌طرفی ضامن برگزاری انتخابات سالم و امن در این شهرستان است.

قویدل با بیان اینکه انتخابات مظهر انسجام‌ و اتحاد ملی است، افزود: وفاق‌، همدلی و حضور گسترده افراد در پای صندوق‌های رأی تصویری دیگر از اتحاد ملت ایران را به نمایش می‌گذارد. 

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول