اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خانه فرهنگ دولت‌آباد شهرری

کارگاه آشنایی با درمان اختلالات اعصاب و روان با استفاده از اسکن امواج مغزی برگزار می‌شود

کارگاه آشنایی با درمان اختلالات اعصاب و روان با استفاده از اسکن امواج مغزی به همت خانه فرهنگ دولت‌آباد شهرری 29 خردادماه برگزار می‌شود.

کارگاه آشنایی با درمان اختلالات اعصاب و روان با استفاده از اسکن امواج مغزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، حسن حقانی در ارتباط با کارگاه آشنایی با درمان اختلالات اعصاب و روان گفت: «نوروفیدبک» جهت افزایش تمرکز و حافظه استفاده می‌شود و از حدود دو سال پیش نیز در ایران جهت درمان بسیاری از شهروندان مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر خانه فرهنگ دولت‌آباد بیان کرد: در مغز تمام ما انسان‌ها، هزاران فرایند و فعالیت خودکار و غیرارادی در حال اتفاق افتادن است. فرایندهای ناهشیار بی‌شماری که کاملاً از حوزه آگاهی و اختیار ما به دور هستند.

وی ادامه داد: نوروفیدبک، برای مغز انسان مانند یک آینه عمل می‌کند. ما هر روز با نگاه کردن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می‌شویم.

حقانی اضافه کرد: در واقع آیینه ما را نسبت به وضعیت ظاهری‌مان و عیب و نقص‌های احتمالی موجود در آن آگاه کرده و این آگاهی و شناخت به ما کمک می‌کند تا در جهت رفع نقص‌های موجود در وضعیت ظاهری خود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: نوروفیدبک برای عملکردهای فیزیولوژیک مغز ما به‌عنوان یک آینه پیشرفته عمل می‌کند.

حقانی افزود: نوروفیدبک با استفاده از ابزارهای الکترونیک پیشرفته و کامپیوتر به ما کمک می‌کند تا از آنچه در مغز ما در حال رخ دادن است، آگاه شویم.

مدیر خانه فرهنگ دولت‌آباد ادامه داد: نوروفیدبک، واکنش‌های فیزیولوژیک نهفته در مغز انسان و امواج مغزی است که هر لحظه وضعیت رفتاری و عملکردی ما را ثبت می‌کند و بعد آنچه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملاً دقیق، روشن و واضح روی صفحه نمایشگر به تصویر می‌کشد.

حقانی در ارتباط با ویژگی‌های این درمان تأکید کرد: «نوروفیدبک» به انسان کمک می‌کند تا از وضعیت امواج مغزی خود، از نحوه عملکرد واکنش‌های زیست شناختی غیرارادی مغز خود در لحظه، آگاهی و شناخت دقیق و فوری کسب کند. این افزایش آگاهی و شناخت به فرد کمک می‌کند تا بتواند در جهت رفع اشکالات و ناهنجاری‌های موجود در امواج مغزی خود اقدام کند.

وی ادامه داد: نوروفیدبک روشی است برای اینکه یاد بگیریم چگونه امواج مغزی و فعالیت‌هایی که در مغز ما به‌طور طبیعی و خودکار انجام می‌شود را کنترل کرده و در حقیقت با نوروفیدبک می‌آموزیم به‌طور ارادی امواج مغزی خود را با استفاده از بازخوردی که از دستگاه  دریافت می‌کنیم تغییر بدهیم.

حقانی گفت: نوروفیدبک ابزاری است برای کنترل، تغییر و اصلاح امواج مغزی در جهت رسیدن به کاهش علائم بیماری و افزایش سطح سلامت جسمانی و روانی.

وی افزود: امروزه نوروفیدبک به‌عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی و جایگزین دارو‌های شیمیایی در کودکان دچار بیش‌فعالی شناخته شده است و هدف از درمان به‌وسیله این روش ارتقاء بهداشت روانی شهروندان جنوب پایتخت می‌باشد.

مدیر خانه فرهنگ دولت‌آباد در ادامه بیان کرد: این کارگاه برای عموم شهروندان و به‌طور رایگان در خانه فرهنگ دولت‌آباد برگزار می‌شود.

حقانی گفت: این کارگاه توسط حمید رضا انصاری کارشناس ارشد روان‌شناسی روز چهارشنبه 29 خردادماه از ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند به خانه فرهنگ دولت‌آباد واقع در شهرری، فلکه اول دولت‌آباد، خیابان دهخدا، شهرک وحدت، کوچه شهید دریابیگ، کوچه شهید رمضانی (کوچه پنجم) مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 33748287-33747772 تماس بگیرند. 

انتهای پیام/2462/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول