اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسان بهداشتی و تیم سلامت علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه «راهنمای وزن‌گیری مادران باردار» در یاسوج برگزار شد

کارگاه «راهنمای وزن‌گیری مادران باردار» در یاسوج با حضور کارشناسان بهداشتی و تیم سلامت علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کارگاه «راهنمای وزن‌گیری مادران باردار» در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز کارگاه «راهنمای وزن‌گیری مادران باردار» با هدف آشنایی پزشکان خانواده، تیم سلامت و کارکنان بهداشتی با نحوه کنترل و پیگیری وزن مادران باردار، تست وزن و رسم منحنی وزن‌گیری توسط کارشناسان بهداشت خانواده و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

فرشته بوستانی در این کارگاه آموزش ضمن توجه به وضعیت جسمانی مادران باردار اذعان کرد: با توجه به اینکه نحوه کنترل وزن‌گیری مادران باردار تغییر کرده و این کارگاه آموزشی با حضور اعضای موثر در سلامت مادران برگزار و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

بوستانی تغذیه صحیح را از ارکان مهم زندگی سالم عنوان کرد و گفت: توجه به سلامت در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو و به منظور حساسیت ویژه در مشخص شدن شاخص‌های توده‌بدنی مادران کارگاه راهنمای وزن‌گیری مادران باردار برگزار شد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد حساس‌ترین و مهمترین دوران زندگی بانوان را دوران بارداری عنوان کرد و گفت: غذای مصرفی مادران باردار باید همزمان نیاز مادر و جنین را تامین کند تا جنین بعد از زایمان دچار بیماری یا عارضه خاص ناشی از کمبود تغذیه‌ای نشود.

 

بوستانی تاکید کرد: فردی که در دوران جنینی به قدر کافی از مواد مغذی بهره‌مند شود سالم‌تر از فردی است که در این دوران شرایط تغذیه‌ای مناسبی نداشته از این رو از کلیه مادران باردار تقاضا داریم به تغذیه خود در این دوران دقت کنند تا خطر ابتلا به هر نوع بیماری در بین فرزندان کاهش یابد.

این مسئول ضمن تاکید مجدد به مادران باردار در نحوه تغذیه در دوران بارداری اذعان کرد: تغذیه صحیح نقش موثر و مهمی در میزان کاهش بیماری‌های دوران بارداری است.

انتهای پیام/82011/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول