اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد

انجام 9660 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون‌ کار در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: 9 هزار و 660 مورد بازرسی در خصوص نظارت بر مقررات حمایتی قانون کار در کارگاه‌های استان انجام شده است.

انجام 9660 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون‌ کار در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان صبح امروز در جمع کارکنان این اداره‌ کل با بیان اینکه 9 هزار و 660 مورد بازرسی در خصوص نظارت بر مقررات حمایتی قانون کار در کارگاه‌های کردستان در سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: در همین راستا 239 جلسه در قالب کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار با حضور بازرسان کار این اداره‌ کل برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها 46 واحد صنعتی از لحاظ عوامل زیان‌آور اندازه‌گیری شدند، تصریح کرد: چهار نمونه بررسی حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات در محیط کار نیز انجام شده است.

این مسئول در خصوص اشتغال به کار اتباع خارجی در کارگاه‌های مشمول قانون کار در کردستان نیز اظهار کرد: سال گذشته 552 مورد بازرسی و تهیه گزارش از اشتغال اتباع خارجی در کارگاه‌های استان صورت گرفته است که منجر به صدور 15 فقره پروانه کار، 6 فقره تمدید و ابطال 5 پروانه کار اتباع خارجی شده است.

باغبانیان همچنین حل دعواهای کارگری و کارفرمایی و پیگیری مشکلات آنان را جزو اولویت‌های کاری تشکیلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان برشمرد و افزود: از مجموع 3 هزار و 931 شکایت واصله به این اداره‌ کل، ‌هزار و 598 فقره آن به سازش و ‌هزار و 182 مورد هم به هیئت حل اختلاف ارجاع داده شده و در مجموع 51 درصد از موارد به سازش بین کارگر و کارفرما ختم شده است.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات کارگری و کارفرمایی از طریق صلح و سازش جزو مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان است که در این راستا 167 شورای سازش و پنج هیئت حل اختلاف در سطح استان تاسیس شده و مشغول فعالیت هستند.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در مورد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان نیز اظهار کرد: سال گذشته برای ‌هزار و 921 نفر مشمول مقرری بیمه بیکاری برقرار شد و ضمن اشتغال مجدد 241 نفر از طریق واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی و واحدهای کار، 58 واحد مشکل‌دار به منظور حفظ و تثبیت اشتغال 2 هزار و 298 کارگر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند.

باغبانیان تصریح کرد: در همین راستا 340 نفر از مقرری‌بگیران نیز به منظور فراگیری آموزش‌های کاربردی به آموزشگاه‌های اداره‌ کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی گفت: تاسیس یک واحد شورای اسلامی کار، دو انجمن صنفی کارگری، هفت نمایندگی کارگری در کارگاه‌ها، هفت انجمن صنفی کارفرمایی و نیز تجدید انتخابات 26 تشکل کارگری و کارفرمایی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت کار اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در سال گذشته بوده است.

این مسئول در پایان صیانت از نیروی کار مولد استان را در راستای پایداری بنگاه‌های اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این اداره ‌کل برشمرد و بر ضرورت نظارت بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول