اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت کنگان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی ژنتیک در کنگان

رئیس شبکه بهداشت کنگان از برگزاری کارگاه آموزشی ژنتیک در کنگان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی ژنتیک در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، زینب حسینی پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری کارگاه آموزشی ژنتیک در کنگان اظهار داشت: شبکه بهداشت کنگان در راستای تامین سلامت شهروندان از تمام توان و ظرفیت موجود به نحو مطلوب استفاده می‌کند.

وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی امری لازم و مهم است و در این مسیر اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت کنگان با اشاره به کارگاه ژنتیک در کنگان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم شاهد موفقیت در برگزاری این کارگاه باشیم.

مسئول برنامه ژنتیک کنگان نیز بیان کرد: کارگاه آموزشی ژنتیک با موضوعیت تیروئید و پیکی‌یو به منظور کاردانان و کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده و آزمایشگاه برگزار شده است.

اکرم نوروز حقی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آموزش برنامه‌های تیروئید، پیکی‌یو و تالاسمی برای کاردانان و کارشناسان ذکر کرد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی اهمیت غربالگری تیروئید نوزادان، نحوه آموزش و اطلاع رسانی به والدین نوزادان به منظور الزام نمونه گیری، نحوه برخورد با نمونه‌های نوع اول و دوم و لزوم انجام موارد نمونه ولیدی آموزش داده شد.

این مسئول از کاردانان و کارشناسان در مراکز و خانه‌های بهداشت خواست تا موارد مشکل‌دار تیروئید و پیکی‌یو به صورت کامل و در اسرع وقت پیگیری شود و نحوه تکمیل فرم‌های تیروئید با تکیه بر فرم چهار به صورت دقیق انجام شود.

وی افزود: از همکاران می‌خواهیم تا آموزش به والدین به صورت کامل انجام شود و در هر مراقبت توسط پزشک که خارج از واحد بهداشتی صورت می‌گیرد یک نسخه و جواب‌های آزمایش در پرونده نوزاد هایپو تیروئید نگهداری شود.

نوروز حقی از والدین نوزادان خواست به منظور سلامتی نوزادان نمونه گیری تیروئید را در اولین فرصت انجام دهند تا در پرونده نوزادان ثبت شود و از بروز مشکلاتی که برای نوزادان پیش می‌آید جلوگیری شود.

انتهای پیام/2451/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول