اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک عضو هیئت علمی دانشگاه

حضور حداکثری در انتخابات تقویت قدرت نرم نظام در مناسبات جهانی است

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات یکی از قدرت‌های نرم نظام در مناسبات جهانی محسوب می‌شود و این پشتوانه مردم است که می‌تواند از منافع ملی دفاع کند.

حضور حداکثری در انتخابات تقویت قدرت نرم نظام در مناسبات جهانی است

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان اظهار کرد: برای تحقق حماسه سیاسی نیازمند دو حرکت عظیم مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است هستیم.

وی در ادامه افزود: در بحث اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری چند موضوع قابل عرض است، عقل و تجربه ما در دنیا و در زندگی شخصی نشان دهنده آن است که زندگی جمعی و اداره هر جامعه‌ای نیازمند به یک سرپرست و رئیس جمهور است.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: در هر جامعه‌ای که احساس مسئولیت بیشتر باشد و مردم حضوری پرشورتر داشته باشند، سرنوشت آن جامعه بهتر است.

محسن نصری ابراز داشت: نکته دوم از آن جهت است که چون ما مسلمان هستیم و دستورات الهی بر ما واجب شرعی است، خداوند متعال همان طور که به اقامه نماز امر کرده به جهاد هم سفارش داده، همچنین گفته که نباید هیچ راهی برای تسلط کفار بر مسلمانان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: خداوند در سوره توبه آیه 120 فرموده هر نفسی که کشیده می‌شود و هر قدمی و کاری که برداشته شود که کفار را خشمگین کند، یک عمل صالح برای مؤمنان نوشته می‌شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: پس ملت مسلمان ایران هر قدم که برای راه‌پیمایی بر می‌دارند و با هر رای خودشان، دشمنان این نظام و کفار را عصبانی و خشمگین می‌کنند و این کار، یک عمل صالح شمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سرنوشت جامعه اسلامی را خود تعیین کنیم، به سخنان حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه همان‌گونه که نماز می‌خوانید باید در تعیین سرنوشت خودتان در انتخابات شرکت کنید، اشاره کرد و گفت: پس حضور حداکثری و مشارکت پرشور غیر از تایید تجربه و عقل یک امر شرعی نیز هست.

محسن نصری گفت: بنابراین حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات یکی از قدرت‌های نرم نظام در مناسبات جهانی حساب می‌شود و این پشتوانه مردم است که می‌تواند از منافع ملی دفاع کند.

انتهای پیام/2301/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول