اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بازرسی انتخابات سه‌گانه در گچساران:

بازرسان حق دخالت در کار اجرایی انتخابات را ندارند

مسئول بازرسی انتخابات سه‌گانه در گچساران با بیان این‌که سلامت انتخابات بسیار مهم است، گفت: بازرسان حق هیچ‌گونه دخالتی در کار اجرایی انتخابات را ندارند.

بازرسان حق دخالت در کار اجرایی انتخابات را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالکریم قاضی‌فر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در اجرای مواد اصلاحی قانون انتخابات ریاست جمهوری و 76 آیین‌نامه خبرگان رهبری و 66 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وزرات کشور مسئول کنترل حسن جریان انتخابات است.

وی افزود: به منظور حفاظت و صیانت از آرای مردم در انتخابات شبکه بازرسی انتخابات در وزارتخانه کشور با عنوان بازرسی مرکزی انتخابات و در استان با عنوان بازرسی انتخابات استان و در بخش‌ها با عنوان بازرسی انتخابات بخش‌ها تشکیل شده است.

قاضی‌فر ابراز داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس انتخابات مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام اسلامی، مردمسالاری دینی، اراده ملی و آبروی نظام است که با این فرمایشات رنگ اسلامی بودن انتخابات و تکلیف بودن این همایش بزرگ مردمی مشخص می‌شود.

سلامت انتخابات بسیار مهم است

مسئول بازرسی انتخابات سه‌گانه در گچساران با بیان این‌که با توجه به تأکید تمامی دستورات دینی، بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات و مشارکت در این سنگر تکلیف است، تصریح کرد: امید است که با نصب‌العین قرار دادن دستورات دینی و تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انجام ، اجرا و نظارت بر انتخابات این امر خطیر با احساس وظیفه و دقت بسیار بالا به نحو مطلوبی به مرحله اجرا در آید.

قاضی‌فر تأکید کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات زمینه‌ای برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر کشور شود.

وی با تأکید بر این‌که سلامت انتخابات بسیار مهم است، عنوان کرد: بازرسان به هیچ دلیلی حق دخالت در کارهای اجرایی انتخابات را ندارند و در این راستا اگر افراد بازرسی تا دیروز از حزب یا جناح خاصی حمایت می‌کرده‌اند؛ امروز باید از این حزب و جناح خداحافظی کرده و وظیفه قانونی و شرعی خود را انجام دهد.

قاضی‌فر متذکر شد: بازرسان باید به قوانین موجود تسلط داشته و متهد، مومن و ولایت‌مدارانه وظیفه خود را در برگزاری انتخابات به نحو مطلوب انجام دهند.

13 بازرس بر 130 حوزه اخذ رأی در گچساران نظارت دارند

مسئول بازرسی انتخابات سه‌گانه در گچساران شجاعت را مهم‌ترین شاخصه یک بازرس در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: یک بازرس می‌تواند با شجاعت و اعمال قانون بر اساس وظایف تعریف شده در امر برگزاری انتخاباتی سالم تأثیرگذار باشد.

قاضی‌فر با اشاره به آمار شعب اخذ رأی در گچساران گفت: در هر 10 شعبه اخذ رأی یک بازرس وجود دارد که با توجه به وجود 130 شعبه اخذ رأی در این شهرستان، 13 بازرس وظیفه بازرسی و نظارت بر حسن اجرای فرایند انتخابات و رأی‌گیری را برعهده دارند.

وی یادآور شد: هسته مرکزی بازرسی انتخابات سه‌گانه گچساران در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شده است که در طول برگزاری انتخابات آماده دریافت گزارشات و تخلفات احتمالی انتخاباتی است.

قاضی‌فر از مردم خواست تا در صورت مشاهده کوچکترین تخلف انتخاباتی گزارشات خود را از طریق شماره 3334161 به ستاد بازرسی انتخابات سه‌گانه گچساران منتقل کنند.

انتهای پیام/82001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول