اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌ کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

سرمایه‌گذاری چین در پروژه مترو محمدیه به هشتگرد

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کشور چین آماده سرمایه‌گذاری و اجرای طرح مترو محمدیه به هشتگرد است.

سرمایه‌گذاری چین در پروژه مترو محمدیه به هشتگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین، جعفر قزوینیان اظهار داشت: چینی‌ها طی نشست اخیر خود با مسئولان اجرایی قزوین، طرح مترو محمدیه به هشتگرد در اتاق بازرگانی قزوین آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری و اجرای این طرح به مقامات کشورمان اعلام کردند.

وی افزود: اتمام مطالعات اولیه این پروژه‌ها و نوع لوکوموتیو به کار گرفته شده در مطالعات اولیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: طول خط مترو در این پروژه 74 کیلومتر و عرض ریل به کار گرفته شده نیز یک هزار و 435 میلی‌متر بوده و هفت ایستگاه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قزوینیان بیان کرد: در مطالعات این پروژه، مترو از هشتگرد تا شهرک صنعتی کاسپین در نظر گرفته شده و از آن پس قطار شهری قزوین آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مترو پس از شهرک صنعتی کاسپین طی مسافت 46 کیلومتری از شهرک محمدیه به شهر صنعتی البرز، شهر اقبالیه و سرانجام به غرب شهر قزوین ادامه پیدا می‌کند، یادآور شد: بر اساس این طرح مطالعاتی، ادامه مترو کرج به مجموعه شهری قزوین دیده شده که این مسأله طرح تردد شهر قزوین به شهرهای اطراف را نیز تسهیل می‌کند.

قزوینیان راه را محور اصلی در امر توسعه برشمرد و افزود: بدون شک اجرای این پروژه که شهرهای صنعتی البرز و کاسپین قزوین تا هشتگرد و ادامه آن به پایتخت را در بر گرفته که می‌تواند در رشد اقتصادی و ارتباطی منطقه چشم‌گیر باشد.

انتهای‌پیام/77012/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول