اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

فیروزکوه؛ مهیای انتخاباتی باشکوه با کوله‏باری از خواسته‏ها

با نزدیک شدن به ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی، فیروزکوهی‏ها نیز هم‏پای مردم سایر کشور خود را مهیای حضور در کنگره بزرگ سیاسی چند میلیونی کشور در روز 24 خردادماه می‏کنند؛ اما در عین حال انتظاراتی به‏ حق نیز از دولت آینده دارند.

فیروزکوه؛ مهیای انتخاباتی باشکوه با کوله‏باری از خواسته‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، این روزها مردم حوزه انتخابیه فیروزکوه خود را مهیای برگزاری انتخابات در سه عرصه ریاست جمهوری، میان دوره‏ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها می‏کنند.

گشت و گذاری در شهر به خصوص در اوقات شبانه، نمایانگر شور و حال انتخاباتی بین آحاد مردم از اقشار و گروه‏های مختلف است.

این در حالی است که برخلاف بسیاری دیگر از مناطق ایران اسلامی، در این شهر تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی بر دیگر عرصه‏های انتخاباتی سایه افکنده است و مردم با شور و هیجان خاصی از کاندیداهای مورد علاقه خود برای خدمت‏رسانی در این عرصه سخن می‏گویند.

اما به هر حال، شور و حال این روزهای سراسر کشور در انتخاب کاندیدای اصلح از بین نامزدهای ریاست قوه مجریه کشور که با برگزاری مناظره‏های تلویزیونی به اوج خود رسیده و به نقل محافل مختلف تبدیل شده است، ما را بر آن داشت تا در بین شهروندان فیروزکوهی به طرح این سؤال بپردازیم که اصولاً از رئیس جمهور آینده کشور فارغ از اینکه چه کسی بالأخره برنده نهایی انتخابات خواهد شد، چه انتظاراتی دارند؟

 

*شرکت در انتخابات؛ نمایش روح مشارکت اداره ایران

محمد حیدری‏منش، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: شرکت در انتخابات نمایش روح مشارکت جدی مردم در اداره ایران اسلامی است.

وی در بیان وضعیت اجرایی و خدمات‏رسانی رئیس جمهور آینده اظهار کرد: بالاترین مقام اجرایی کشور باید آمادگی کار داشته، به انقلاب اهمیت بدهد و عزم جدی در ریشه‌کن کردن فقر و فساد داشته باشد.

حیدری‏منش همچنین با اشاره به لزوم برخورداری رئیس جمهور از روحیه استکبارستیزی و ایستادگی برابر دشمنان تصریح کرد: رئیس جمهور باید با حرکت به سمت سیاست‏های اسلامی، تحت تأثیر دشمنان قرار نگیرد و مقابل آنان دست‏ها را به علامت تسلیم بالا نبرد.

 

*صداقت در گفتار و عمل؛ نیازی همیشگی

عبدالصمد پاینده، از اصحاب رسانه شهرستان فیروزکوه نیز در این رابطه عنوان کرد: رئیس جمهور باید صداقت در گفتار و عمل و توانایی انجام مأموریت‏های محوله در حوزه اجرا را داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی فراروی جامعه تاکید کرد: مهار تورم یکی از مهم‏ترین مطالبات آحاد مردم از شخص اول اجرایی مملکت بوده و لازم است در این زمینه قوه مجریه با سایر قوا همفکری و تعامل داشته باشد.

ابراهیم کمندی، از بازنشستگان کشوری در فیروزکوه، ویژگی‏های یک رئیس جمهور خوب را در مردم‏داری و عمل به حق مردم توصیف کرد و گفت: رئیس جمهور باید مردمی و مؤمن به مردم بوده و تواضع داشته باشد.

وی جدیت در کارها را از ویژگی‏های ممتاز دولت‏های نهم و دهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ رئیس جمهور آینده نیز این رویه را در حوزه اجرا در دستور کار خود قرار دهد.

 

*دوری از اسراف و اشرافی‏گری؛ اولویت رئیس‏جمهور مردمی

محمدحسن سراج، از دانش‏آموزان رأی اولی و خبرنگار خبرگزاری دانش‏آموزی (پانا) خواستار اهتمام و توجه هر چه بیشتر رئیس جمهور آینده کشور در حمایت از ورزشکاران و نخبگان جامعه شد و ویژگی‏های یک رئیس جمهور خوب را اقتدار، دینداری و دلسوزی برشمرد.

اکرم نیکزاد، از کارکنان یکی از ادارات تابعه شهرستان فیروزکوه نیز گفت: رئیس جمهور خوب کسی است که با مردم یگانه و صمیمی باشد؛ از درد مردم احساس درد کند و توکل به خدا و اخلاص در عمل داشته باشد.

وی معتقد است؛ رئیس جمهور خوب کسی است که خود، نزدیکان، اطرافیان و بستگانش خوی اسراف و اشرافی‏گری نداشته باشند.

*ولایت‏پذیری و قانون‏مندی؛ الفبای انتخاب رئیس جمهور

علی‏اکبر انارکی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه اظهار کرد: انتظارات از رئیس جمهور آینده در کلام بنیانگذار انقلاب اسلامی در رسیدگی به محرومان و خدمت به اقشار آسیب‏پذیر جامعه عنوان شده است که باید سرلوحه کار کاندیداهای این عرصه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رئیس قوه مجریه آینده کشور باید دغدغه‏های فرهنگی مقام معظم رهبری، پیگیری سبک زندگی اسلامی و بهبود وضعیت معاش جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.

انارکی تاکید کرد: از رئیس جمهور آینده کشور انتظار می‏رود که به هیچ عنوان برابر جبهه استکبار سازش نداشته باشد و در دفاع از ارزش‏های شهدا و دفاع مقدس کوتاهی نکند.

وی ولایت‏پذیری و قانون‏مندی را الفبای انتخاب رئیس جمهور برشمرد که باید از سوی آحاد جامعه مدنظر قرار گیرد.

 

*توجه به معیشت مردم؛ خواسته‏ای همگانی

داود اسفندیار، از کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در این رابطه اعتقاد دارد که یک رئیس جمهور خوب و توانمند باید ادامه ‏دهنده راه امام خمینی (ره) و ارزش‏ها و اصول ترسیم شده نظام مقدس اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: اهمیت به معیشت مردم، اهتمام به سند چشم‏انداز 20 ساله کشور، اهمیت به آینده جوانان و جامعه، عدالت‏خواهی و حفظ احساس خدمت‏گزاری به مردم، دیگر ویژگی‏هایی است که از یک رئیس جمهور نمونه و مردمی انتظار می‏رود.

جلال تاج‏الدین که به همراه فرزند خود در یکی از ستادهای تبلیغاتی حضور یافته بود، نیز به خبرنگار فارس گفت: توجه به محرومان و نیازمندان، تبعیض قائل نشدن در کار و بین افراد جامعه، ریشه‌کن کردن فساد و تلاش مستمر در اجرای برنامه‏ها به خصوص برنامه‏های عمرانی باید از سوی رئیس جمهور آینده کشور به عنوان اولویت‏های امروز جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به افزون‏طلبی‏های دولت‏های متجاوز و زورگو در سطح بین‏الملل تاکید کرد: رئیس جمهور باید با درایت و شجاعت، در مقابل این زیاده‏خواهی‏ها بایستد.

 

*گرمی تنور انتخابات در فیروزکوه

گزارش فارس حاکی است؛ با توجه به حال و هوای انتخاباتی فیروزکوه و بعضاً مشاهده بحث و جدل‏های انتخاباتی مردم در باب کاندیداهای ریاست جمهوری و سایر عرصه‏های انتخاباتی در کوچه و بازار و محافل مختلف، می‏توان انتظار داشت مردم این خطه از میهن اسلامی که سال گذشته در عرصه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت 5/63 درصدی از خود به یادگار گذاشتند، بار دیگر با حضور پرشور و شعور و گسترده خود نامشان را بر تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای آرمان‏های عالی آن درخشان بدارند.

انتهای پیام/2568/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول