اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری لنکرانی:

آنها که به دنبال سازشند منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند/ هم پیمانی با امریکا نتیجه‌اش سقوط است

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در جمع مردم همدان گفت: برخی برای اینکه تحریم‌ها نسبت به ایران کمتر شود به دنبال سازش بدون در نظر گرفتن باورها و منافع ملی هستند در حالی که گفتمان مقاومت به دنبال حفظ عزت و منافع انقلاب است.

آنها که به دنبال سازشند منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند/ هم پیمانی با امریکا نتیجه‌اش سقوط است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران باقری لنکرانی شامگاه دوشنبه در همایش مقاومت رمز پیروزی در جمع حامیان سعید جلیلی در همدان با بیان اینکه باید در انتخابات یک حماسه الهی در خور مردم ایران ایجاد شودریال اظهار داشت: حماسه‌سازی کار آدم‌های غیر انقلابی نیست و حماسه‌سازی کار افرادی است که با دیگران تفاوت دارند و حرف‌های خود را صریح و شفاف می‌زنند.

* حماسه سازی افراد با خدا را می‌خواهد

وی افزود: حماسه‌سازی افرادی را می‌خواهد که برای خوش‌آمد دیگران از حق نمی‌گذرند و حرف آنها این نیست که کدخدای جهان را ببینیم تا حکومت کنیم بلکه حماسه‌سازان خدا را دارند.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در ادامه با اشاره به سخنان آیت‌الله مصباح یزدی افزود: امروز برخی افراد خدا را فقط در مواقع گرفتاری یاد می‌کنند و تصور آنها این است که خدا را باید در مواقعی که دچار مشکل شدیم یافت در حالی که خدایی که در جبهه‌ها رزمندگان را یاری کرد خدای سیاست و انتخابات هم است. 

وی اضافه کرد: جلیلی در بین دیگر کاندیداها تنها فردی است که دعوت به گفتمان امام و انقلاب می‌کند و باید در انتخابات با کار خدایی به فرد اصلح که توان حماسه سازی دارد رأی دهیم. 

* حماسه ساز باید انقلابی باشد

باقری لنکرانی در ادامه با اشاره به اینکه حماسه‌سازی کار بزرگی است، بیان داشت: حماسه‌ساز باید انقلابی باشد و دچار سیاسی‌کاری نشود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خود را انقلابی می‌داند و نه دیپلمات، و سخنان خود را شفاف و صریح می‌زند، ابراز داشت: برخی افراد متأسفانه خیال می‌کنند که راه برون رفت کشور از مشکلات دیپلمات بودن و غیر شفاف عمل کردن است.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی ادامه داد: ما دفاع از آرمان‌ها را به صورت صریح نقطه قوت می‌دانیم و دفاع باید با در نظر گرفتن امکانات کشور به صورتی هوشمندانه و مدبرانه باشد.

* گفتمان تکنوکراسی رفع مشکلات کوتاه آمدن در برابر دشمنان است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انتخابات 24 خرداد تفاوت دو گفتمان موجود است، تصریح کرد: یک گفتمان راه برون رفت از مشکلات را در کوتاه آمدن در برابر دشمنان می‌داند که با تکنوکراسی و آشتی با دنیا این موضوع را مطرح می‌کنند. 

باقری لنکرانی افزود: گفتمان دیگر با واقع گرایی راه برون رفت از مشکلات را در گفتمان مقاومت، امید و تدبر مؤمنانه می‌داند و اگر ما سعید جلیلی را کاندیدای اصلح معرفی کردیم به این خاطر است که او نماد گفتمان مقاومت بوده و امروز ما آثار پر برکت مقاومت را مشاهده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز چند هفته از کاندیداتوری جلیلی نگذشته قلب‌های مؤمنین متوجه او شده است، اذعان کرد: این وضعیت موجود نشان دهنده خلوص و نورانیت گفتمان مقاومت است.

وزیر بهداشت دولت نهم خاطرنشان کرد: با رویش و اقبال عمومی به سمت جلیلی تخریب‌ها هم شرع شده و موقعی که نحوه تبلیغات کاندیداها را مشاهده می‌کنیم، تفاوت‌ها چشمگیر است. 

* برخی کاندیداها هزینه‌های چند صد میلیونی در تبلیغات دارند

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد جلیلی مانند برخی از کاندیداها هزینه‌های چند صد میلیونی ندارد، بیان داشت: برخی از کاندیداها برای اجاره ستادهای خود بیش از 200 میلیون تومان هزینه می‌کنند در حالی که ما در فشار اقتصادی هستیم و اگر در فشار نبودیم آنها چقدر هزینه می‌کردند؟

* مردم با قلب رأی می‌دهند نه با چشم

باقری لنکرانی ادامه داد: مردم با قلب خود رأی می‌دهند نه با چشم و هزینه‌های زیاد در پوسترها و عکس‌ها نمی‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند و آنچه که پیروزی را با دست می‌آورد با گفتمان است و نه با منم منم کردن برخی از افراد که این روزها شاهد آن هستیم.  

وی در ادامه به شروع موج تخریب‌ها علیه جلیلی اشاره کرد و یادآور شد: برخی جلیلی را وابسته به جریان انحرافی معرفی می‌کنند که این دروغ بزرگی است و این موضوع را افرادی مطرح کردند که برای خود شأنی جدای از انقلاب اسلامی قائل هستند.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی افزود: ما در انقلاب اسلامی اگر انحرافی داشتیم که در آینده هم ممکن است باشد و در 2 سال اخیر هم اتفاق افتاد به خاطر غرور و منم منم گفتن‌های افرادی که شأنی خارج از نظام دارند شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: جریان انحرافی وقتی به وجود می‌آید که افراد به جای در نظر گرفتن خدا و خواست مردم سلیقه خود را اعمال کنند.

* نداشتن گفتمان آفت اصولگرایی است

باقری لنکرانی در ادامه با اشاره به اینکه نداشتن گفتمان 10 سال است که آفت اصولگرایی شده خاطرنشان کرد: حزب بازی و باند بازی جای گفتمان را در اصولگرایی گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس اخیر از سوی جبهه پایداری در کل کشور 180 نفر کاندیدا معرفی شدند که 50 درصد آنها هیچ وابستگی به جبهه پایداری نداشتند اما گفتمان مقاومت را قبول داشتند.

وزیر سابق بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی معتقدند که اگر ایران در مذاکرات هسته‌ای و تعامل با غرب از مواضع خود کوتاه بیاید مشکلات زودتر حل می‌شود، تصریح کرد: ظاهراً اینها خود را به غفلت شده و متوجه نیستند که سیاست خارجی چیست.

وی ادامه داد: دیپلماسی خارجی با دو رویکرد انجام می‌شود که در رویکرد نخست دیپلماسی رسمی، مذاکرات محرمانه و خشن است و کشور زورمند نظرات خود را به طرف ضعیف غالب می‌کند و در رویکرد دوم که دیپلماسی عمومی است با پشتوانه مردمی در داخل و خارج از کشور کار انجام می‌شود.

* آنهایی که به دنبال سازش هستند منافع ملی و باورهای مردم را در نظر نمی‌گیرند

باقری لنکرانی در ادامه به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: برخی برای اینکه تحریم‌ها نسبت به ایران کمتر شود به دنبال سازش بدون در نظر گرفتن باورها و منافع ملی هستند در حالی که گفتمان مقاومت به دنبال حفظ عزت و منافع انقلاب است.

وی اضافه کرد: ما راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را تأکید بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور می‌دانیم و ایران با بیش از 80 میلیون جمعیت که 10 میلیون نفر آن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جوان و پر کار هستند، باید اداره شود.

* رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی میسر می‌شود

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی افزود: در اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی با افزایش تولید به دنبال ثروت افزایی هستیم و با توجه به اینکه بیشتر منابع نفتی و غیر آن در بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی به صورت خام فروشی استفاده می‌شود با ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری محصولات به کشوری قدرتمند در عرصه اقتصاد تبدیل می‌شویم.

* دنیا فقط اروپای غربی و امریکای شمالی نیست

وی در ادامه با بیان اینکه برخی در داخل کشور دنیا را فقط اروپای غربی و امریکای شمالی می‌دانند که تصور غلطی است، تصریح کرد: ما در صحنه بین‌المللی طرفداران پر و پا قرصی داریم و با کشورهای غیر متخاصم ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم.

باقری لنکرانی اضافه کرد: ارتباط با غرب و کشورهای متخاصم ما را زمین‌گیر می‌کند در حالی که 50 درصد جمعیت دنیا در قاره آسیا است و قدرت‌های جدیدی شکل گرفته و در واقع گفتمان سازش برای ما ذلت و عقب ماندگی را به همراه دارد.

وی افزود: در مذاکرات اگر عنوان کنیم که توان نداریم به کمتر از نابودی ما رضایت نمی‌دهند و باید بر گفتمان مقاومت تأکید کرد.

نماینده ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در ادامه به مناظرات کاندیداها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کاندیداها در مناظرات خود اعلام کرد برای رفع مشکلات اقتصادی مدل ترکیه و آرژانتین را دنبال می‌کند و چند روز بعد از حرف‌های او ترکیه دچار بحران شد؛ این تلقی غلطی است که ما به دنبال الگوی دیگران باشیم و از الگوی اقتصاد مقاومتی خود غافل شویم.

وی در پایان گفت: هم‌پیمانی با امریکا نتیجه‌ای جز بحران و سقوط ندارد چون حامی معترضین در ترکیه امریکا و کشورهای عضو ناتو هستند.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول