اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

سازش‌پذیری با اسلام‌خواهی مغایرت دارد

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی کاندیداهای خواهان مذاکره با آمریکا را در مسیر انحرافی خواند و گفت: سازش‌پذیری با اسلام‌خواهی مغایرت دارد.

سازش‌پذیری با اسلام‌خواهی مغایرت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی ظهر امروز در یادواره حجت‌الاسلام سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید روحانی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهادت یونس رودباری در دوم فروردین سال 42 یک حرکت حماسی بود و تحول عظیمی در کشور به وجود آورد.

وی ادامه داد: خون شهید سید یونس رودباری چهره زشت و ضد اسلامی رژیم پهلوی را نشان داد و ماهیت شاه را بر ملا کرد.

روحانی با بیان اینکه خون شهید یونس رودباری جوشید تا قیام مقدس 15 خرداد را به وجود آورد، تصریح کرد: مردمی که در 15 خرداد به صحنه آمدند پیرو ولایت و مرجعیت بودند و در راه دفاع از مرجعیت از جان خود گذشتند.

*ولایت‌مداری پیام 15 خرداد است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پیام 15 خرداد را پیروی از ولایت عنوان کرد و افزود: ولایت‌مداری نقش مهمی در سرنوشت، استقلال و عزت کشور دارد و موجب اتحاد و وحدت جامعه می‌شود.

وی وحدت و انسجام در کشور را به برکت ولایت‌مداری و پیروی از مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: پیروی از ولایت انسان را از تردید و تزلزل خارج می‌کند.

روحانی با اشاره به اینکه پیروی از رهبری انسان را از هر گونه انحراف مصون نگه‌می‌دارد، یادآور شد: پیروی از ولایت مایه بصیرت و آگاهی انسان می‌شود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی درس مقاومت را از جمله پیام‌های 15 خرداد اعلام کرد و افزود: مردم در قیام 15 خرداد با توجه به کشته‌های بسیار مرعوب رژیم نشدند و در صحنه حضور داشتند.

وی با تاکید براینکه مردم در قیام 15 خرداد عقب‌نشینی نکردند، خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود.

روحانی تصریح کرد: مقاومت می‌تواند تحریم‌های اقتصادی، ترورها و جنگ تحمیلی را درهم بشکند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به‌کارگیری اسلام در تمام زمینه‌ها را یکی از پیام‌های 15 خرداد عنوان کرد و افزود: شناخت اسلام در تمام ابعاد از ویژگی‌های برجسته امام (ره) بود.

وی سازش ناپذیری را از پیام‌های 15 خرداد خواند و اظهار کرد: مردمی که در 15 خرداد فریاد مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند سازش‌ناپذیر بودند.

روحانی ایستادگی و مقاومت را از پیام‌های 15 خرداد دانست و بیان کرد: مردم با ایستادگی و مقاومت توانستند انقلاب را در سال 57 به پیروزی برسانند.

*سازش‌پذیری با اسلام‌خواهی مغایرت دارد

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه کاندیداهای خواهان مذاکره با آمریکا را در مسیر انحرافی خواند و تصریح کرد: سازش‌پذیری با اسلام‌خواهی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه در مسیر ولایت و رهبری سازش و کرنش در مقابل دشمنان اسلام معنا ندارد، خاطرنشان کرد: جمله امام (ره) مبنی بر "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" بر گرفته از قرآن است.

روحانی اضافه کرد: تا وقتی اسلام هست خط امام (ره) وجود دارد و آرمان‌های ایشان پابرجا است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه افرادی که سخن از سازش با آمریکا می‌زنند در مسیر اسلام و رهبری نیستند، اظهار کرد: اظهار تنفر به دشمن و آمریکا فحش نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبرا است.

وی حضور در صحنه را از دیگر پیام‌های 15 خرداد اعلام کرد و یادآور شد: حضور مردم در صحنه مایه بدبختی و یاس دشمن است و عزت و عظمت ملت ایران را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/84001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول