اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتخابات؛ ماراتن دیگری از اقتدار نظام

با توجه به اینکه تنها سه روز دیگر به حضور مردم در پای صندوق‌های رای باقی مانده است اقشار مختلف مردم خواسته‌ها و مطالبات خود از رئیس جمهور آینده را واگویه کرده‌اند.

انتخابات؛ ماراتن دیگری از اقتدار نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با نزدیک شدن هرچه بیشتر به روز انتخابات، شور و هیجان مردم برای شرکت در انتخابات لحظه به لحظه بیشتر می‎شود، تبلیغات کاندیداها نیز در سطح شهر به این شعله بیشتر دامن می‎زند.

شرکت در انتخابات و خلق حماسه سیاسی از نظر بسیاری از اقشار مردم یک وظیفه شرعی تلقی می‎شود، بدین منظور در روز 24 خرداد شاهد حرکت عظیم مردمی به سمت شعبه‌های اخذ رأی خواهیم بود.

انتخابات ایران صحنه یک ماراتن عظیم است که تماشاگران نتایج این ماراتن علاوه بر مردم کشور، کشورهای زیادی از سراسر دنیا هستند که بی صبرانه به دنبال نتایج این مسابقه هستند.

برای بررسی نظرات، علایق و آگاهی از انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده به میان برخی از اهالی شهر شهرکرد رفته و نظرات و خواسته‌های آنان را جویا شده‌ایم:

*به مطالبات فرهنگیان رسیدگی شود

یکی از فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری که در مناطق محروم استان خدمت می‎کند خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور به فرهنگیان مناطق محروم شد و اظهار کرد: در جریان انتخابات هر فردی بر اساس احساس نیاز جامعه  و بر اساس علایق و سلایق خود یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری را اصلح دانسته  و فردی را که بتواند بیشتر از سایرین پاسخگوی نیازهای وی و جامعه باشد برمی‌گزیند.

علی زمانی افزود: البته در این فرآیند انتخاب فردی مهم نیست؛ بلکه حضور در پای صندوق‌‌های رأی است که از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه دشمنان نظام را عصبانی و ناامید می‌کند حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق‌های رأی است.

زمانی ابراز داشت: در این انتخابات همچون سایر انتخابات گذشته هرکس با هر سن، جنسیت و حرفه و شغل خود ملاک‌هایی را برای انتخاب دارد و به تبع آن نیز خواسته‌هایی، برهمین اساس خواستار فردی است که نزدیک‌ترین مسیر ممکن برای حل مشکلاتشان را فراروی آنان قرار دهد.

این فرهنگی جوان ابراز امیدواری کرد فردی سکان امور کشور را برعهده بگیرد که دغدغه مردم دغدغه او باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور یکی از بالاترین مقامات کشور است که باید توانایی برعهده گرفتن زمام امور داشته باشد و در تمامی امور مهم کشور از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاست و علم وارد شود.

زمانی تأکید کرد: امیدوارم رئیس جمهور آینده به مطالبات فرهنگیان به ویژه ساکنان مناطق محروم کشور توجه ویژه مبذول بدارد.

*تخصیص اعتبارات تجاری سازی اختراعات به مبتکرین

یکی از نخبگان جوان استان چهارمحال و بختیاری نیز در مورد انتظارات خود از رئیس جمهور آینده گفت: نخبگان جوان کشور یک سرمایه عظیم برای کشور هستند که علاوه بر نیروی جوانی و سلامت روحی و جسمی از استعدادهای خدادادی نیز برخوردارند و می‌توانند پشتوانه خوبی برای نظام و کشور باشند.

عباس حیدری گفت: نخبگان با حضور در تمامی عرصه‌ها ولایت‌مداری خود را اثبات کرده‌اند، 24 خرداد فرصت ارزشمند دیگری برای نشان دادن ولایتمداری ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور می‌تواند با آگاهی از مطالبات نخبگان و ارائه راهکارهایی در حل مسائل خاص این قشر و کمک و مساعدت و تخصیص اعتبارات ویژه در خصوص تجاری سازی اختراعات و مبتکرین حمایت این قشر را به دنبال داشته باشند.

*رفع مشکلات بیمه کارگران

یکی از کارگران کارخانه قارچ شهرکرد نیز در ادامه این گفت‌‍وگو گفت: کارگران یکی از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند که بیشترین آسیب را از نوسانات اقتصادی کشور دیده، ولی کمترین توجه به این قشر می‎شود.

مژگان امیدی با بیان اینکه کارگران چرخانندگان اقتصاد کشور هستند، گفت: این قشر زحمتکش همواره تلاش کرده‌اند یک روز نیز این چرخه از حرکت باز نماند.

وی افزود: انتظار ما به ویژه خانم‌های کارگر که اکثرا دارای مدرک دانشگاهی نیز هستند این است که با اتخاذ تدابیر برنامه‌های کاربردی و ایجاد اشتغالی متناسب با مدارک تحصیلی با کاهش فشار اقتصادی به کمک قشر کارگر بشتابند.

امیدی ادامه داد: جوانان دارای چندین خواسته از جمله ایجاد شغل، تسهیل پرونده ازدواج آسان جوانان و توجه بیشتر به بیمه کارگران هستند.

وی بهره‌مندی از اندیشه‌های ناب و بکار گیری خرد جمعی را راهکار ساماندهی برخی از مطالبات برشمرد و گفت: ما برای تأمین نیازهای کارگران 24 خردادماه پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد.

--------------------------------

گزارش از مریم پوراعتمادی

-------------------------------

انتهای پیام/68006/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول