اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حل مشکل گرانی و اشتغال مهم‌ترین انتظار مردم بشرویه از رئیس جمهور آینده

با نزدیک شدن به 24 خردادماه و افزایش شور و شوق انتخاباتی در بین مردم، شمارش معکوس برای خلق حماسه سیاسی آغاز شده است.

حل مشکل گرانی و اشتغال مهم‌ترین انتظار مردم بشرویه از رئیس جمهور آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، این روزها انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور از مهم‌ترین مسائل سیاسی روز کشور است و تنور انتخابات با آغاز تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و پخش مناظره‌ها از رسانه ملی داغ شده است.

مردم سراسر کشور در هر سطحی از جامعه که قرار دارند خود را برای آزمونی سرنوشت‌ساز که آینده چهار ساله کشور را تعیین می‌کند، آماده کرده و برای شرکت در انتخابات لحظه‌شماری می‌کنند.

تنها سه روز دیگر به پایان رقابت فشرده نامزدهای ریاست جمهوری مانده و هر یک از کاندیداها از فرصت تبلیغاتی خود برنامه‌ها، رویکردها و دیدگاه‌های خود را در حوز‌ه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی معرفی می‌کنند و به هر کجای شهر که سر بزنیم بحث‌های داغ انتخاب رئیس جمهور و معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح بر سر زبان‌ها افتاده است.

با توجه به جایگاه رئیس جمهور و حوزه اختیارات وی، مردم از رئیس جمهور آینده انتظارات مختلفی دارند که تحقق آن، انگیزه آنها را برای حضور در پای صندوق‌های رأی دوچندان می‌کند.

خبرنگار فارس در بشرویه با افرادی از طیف‌های مختلف در سطح شهر به گفت‌و‌گو نشسته و انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده را جویا شده است.

توجه به مناطق محروم و اقشار کم‌درآمد

یکی از شهروندان بشرویه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: توجه به مناطق محروم و اقشار کم‌درآمد از انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده تا به فکر اقشار آسیب‌پذیر بوده و برای رفاه و آسایش این قشر تلاش خود را بکند.

علی کاظمی افزود: من 35 سال سن دارم و کارگر ساختمانی هستم و با داشتن سه فرزند و گرانی در بازار از عهده مخارج زندگی‌ام بر‌نمی‌آیم.

وی عنوان کرد: از زمانی که یارانه‌های پرداخت شده قیمت اجناس گران‌تر شده و با این مقدار یارانه، دردی از ما دوا نمی‌شود و در آخر ماه باید به چند برابر برای خرید کالاهای موردنیاز خود بپردازیم.

بهبود وضعیت اقتصادی و مهار تورم و گرانی

محسن صادقی از کسبه و بازاریان است که نبود ثبات در بازار و تغییر نرخ اجناس را از مهم‌ترین مشکلات خود بیان می‌کند و می‌گوید: در چنین شرایطی ما در زمان خرید بر سر دوراهی قرار داریم و نمی‌دانیم این کالایی که می‌خریم نرخ آن بالا و پایین می‌رود و ممکن است به ما که فروشنده هستیم و حتی خریدار نیز ضرر برساند.

وی اضافه می‌کند: انتظار ما از رئیس جمهور آینده این است که اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد و با اصلاح عملکرد بانک‌ها که برای پرداخت وام سود بالا را در نظر می‌گیرند، به معیشت مردم کمک کند.

رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان

این شهروند بشرویه‌ای ایجاد اشتغال با توجه به تخصص و مهارت افراد را از دیگر خواسته‌های خود بیان می‌کند و می‌گوید: من به عنوان یک جوان 26 ساله که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستم تاکنون موفق نشده‌ام متناسب با رشته تحصیلی‌ام به کار مشغول شوم و از رئیس جمهور آینده می‌خواهم زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

زینب ابراهیمی، خانمی است که برای تهیه جهیزیه دخترش به بازار آمده و از قیمت بالای اجناس گلایه دارد و می‌گوید: این روزها جوانان برای ازدواج رغبتی ندارند چرا که با این هزینه‌های سنگین و قیمت بالای لوازم خانگی ترجیح می‌دهند که ازدواج خود را به تعویق بیندازند تا موقعیت مالی بهتری نصیب آنها شود.

این شهروند ادامه می‌دهد: انتظار من از رئیس جمهور آینده این است تا برای رفع گرانی و مشکل بیکاری جوانان فکری بکند.

حمایت دولت از کشاورزان و خرید تضمینی محصولات با قیمت مناسب

یکی از دیگر شهروندان بشرویه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: کشاورزی و دامداری شغل بیشتر مردم این شهرستان است و به دلیل خشکسالی‌های پی‌در‌پی و گرانی کود و سموم، کشاورزان را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

این کشاورز که نخواست نامش فاش شود، افزود: ما کشاورزان برای افزایش تولید و توسعه اقتصادی منطقه نیاز به حمایت دولت داریم و رسیدگی به معیشت کشاورزان، قرار دادن نهاده‌های کشاورزی ارزان در اختیار آنها و تضمین خرید محصولات کشاورزی از خواسته‌های کشاورزان از رئیس جمهور آینده است.

رضا محمدی دیگر شهروندی است که انتظارش را از رئیس جمهور آینده می‌پرسم و می‌گوید: بسیاری از جوانان به دلیل بیکاری و تورم به مواد مخدر روی می‌آورند و زندگی خود را تباه می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: امیدوارم رئیس جمهور آینده برای رفع تورم و گرانی و اشتغال جوانان تلاش کند و به وعده‌ها و قول‌هایی که می‌دهد، پایبند باشد.

احیای صنایع دستی و حمایت از زنان سرپرست خانوار

فاطمه رحیمی یکی دیگر از شهروندان است که حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به ایجاد مشاغل خانگی را از انتظارات خود از رئیس جمهور منتخب عنوان کرد و افزود: ما در شهرستان صنایع دستی منحصر به‌فردی داریم که احیای آن و کمک به هنرمندان در این بخش سبب افزایش درآمد خانواده‌ها می‌شود.

=================

گزارش از مریم ظفریان بشرویه

=================

انتهای پیام/69006/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول