اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مردم کم شدن نزاع‌های سیاسی را از رئیس جمهور منتخب خواستار هستند

هر لحظه به فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم به طوری که در جامعه تب و تاب خاصی دیده می‌شود و اقشار مختلف مردم در ارتباط با این موضوع صحبت می‌کنند.

مردم کم شدن نزاع‌های سیاسی را از رئیس جمهور منتخب خواستار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، تا چند روز دیگر برپایی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را شاهد می‌شویم به طوری که اقشار مختلف جامعه در کوی و برزن پیرامون این موضوع صحبت کرده و در حال تبادل اطلاعات به یکدیگر هستند و در جامعه نشاط سیاسی به معنای واقعی کلمه حکمفرما است.

 عده‌ای از مردم از فعالیت‌های روزمره زندگی خود تحصیل، شغل و خانواده دست شسته‌اند به طوری که هم و غم‌شان فقط انتخابات شده است و به نصب بنر و توزیع بروشورهای تبلیغاتی مشغول هستند و برای برگزاری میتینگ‌های سخنرانی مشغول شده‌اند در این میان عده کثیری ضمن اشتغال به تحصیل و کار خود، رویدادها و اخبار انتخاباتی را با دقت و حساسیت خاصی دنبال می‌کنند.

کمتر کسی دیده می‌شود که نسبت به این رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت بوده و در مورد اتفاق‌هایی که در حوزه انتخابات روی می‌دهد واکنش نشان ندهد، چرا که اکثریت قریب به اتفاق مردم به اهمیت این موضوع واقف هستند و به انحای مختلف برای انتخاب کاندید اصلح تلاش می‌کنند خواه زبانی خواه عملی.

در هنگامه انتخابات خبرنگار فارس به میان مردم رفته است تا انتظارات آن‌ها را از کاندیداها و رئیس‌جمهور منتخب را جویا شود.

مسئولان اختلافات سیاسی را کنار بگذارند

 خانم م ـ کرامتی‌اصل 30 ساله دانشجوی علوم سیاسی مقطع کارشناسی ارشد به خبرنگار فارس گفت: ملت ایران اسلامی از نزاع‌های سیاسی و اختلافات خسته شده‌اند و انتظار دارند در طول چهار سال آینده رئیس جمهور منتخب آرامش و ثبات سیاسی را در جامعه حکم‌فرما کرده و اخلاق‌مداری را پیشه کند.

وی علنی کردن اختلاف‌نظرها را یک معضل جدی دانست و افزود: اتحاد و همدلی که بین ملت وجود دارد با علنی شدن اختلافات مسئولان، دچار خدشه‌های جدی می‌شود حال آنکه کشور در شرایطی قرار گرفته است که دشمنان نظام هر لحظه رویدادهای داخلی ایران را رصد می‌کنند.

گرانی کمر مردم را شکسته است

آقای ع ـ محمدی معلم بوده و با بیان اینکه بیکاری و گران بودن نرخ کالاهای مختلف مهم‌ترین دغدغه طبقه پایین جامعه است، گفت: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم که برای پایین آمدن نرخ کالاهای اساسی از جمله روغن، برنج، نان و .. تدابیر اساسی اتخاذ کند زیرا خانواده‌های کم‌بضاعت از نظر معیشتی در تنگنای شدید قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: گرانی اقلام اساسی بر مسائل مختلف تاثیر مخرب گذاشته است به طوری که از نظر روانی نیز خانواده‌ها در فشار قرار گرفته‌اند و بیشترین فشار عاطفی و مالی بر روی پدران خانواده قرار دارد زیرا آن طور که شایسته است نمی‌توانند امکانات لازم برای رشد جسمی و پرورش روحی فرزندان خود هزینه کنند.

 پرداخت یارانه‌های نقدی قطع نشود

آقای ک ـ قاسمی‌فرد کارگر بوده و یکی از مهم‌ترین‌ نگرانی‌های خود را قطع یا تقلیل یارانه‌های نقدی دانست و اظهار داشت: از زمانی که پرداخت یارانه‌های نقدی و به عبارتی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد قیمت اقلام مختلف به میزان سرسام‌آوری افزایش یافته است بنابراین مهم‌ترین انتظاری که وجود دارد این است که پرداخت یارانه نقدی قطع نشود چرا که در غیر این صورت مشکلات معیشتی خانواده‌های کارگران چند برابر می‌شود.

وی حضور در پای صندوق‌های رای را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم ولی همچنان با شوری مضاعف برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود تلاش می‌کنیم تا فردی که انتخاب می‌شود از بین مردم برخاسته و خود طعم نداری و فقر را چشیده و برای رفع مشکلات طبقه محروم تلاش کند.

رئیس جمهور رویای درمان رایگان را تحقق بخشد

آقای ن ـ یزدانی یکی از مهم‌ترین مسائل مردم را گران بودن خدمات درمانی دانست و گفت: ویزیت پزشک عمومی و درمان یک سرماخوردگی ساده صرف هزینه کلانی را به دنبال دارد حال تصور کنید خانواده‌هایی که یک بیمار صعب‌العلاج مانند سرطان و ام اس دارند با چه مشکلاتی رو‌به‌رو‌ هستند.

وی تحقق بخشیدن به آرمان درمان رایگان یا حداقل ارزان را یکی از مهم‌ترین مطالبات ملت ایران دانست و اظهار داشت: بسترهای قانونی در این راستا فراهم شده و در قانون اساسی به این موضوع اشاره شده است بنابراین انتظار وجود دارد سایر موانع نیز رفع شود و همه مردم بتوانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و درمان را از نخستین مراحلی که علائم بیماری بروز یافته است آغاز کنند.

رئیس جمهور منتخب مشکلات فرهنگی جامعه را حل کند

خانم م ـ فهیمی دانشجوی رشته کتابداری بوده و از مشکلات و شکاف‌هایی که در حوزه فرهنگ ایجاد شده است، اظهار تاسف کرد و گفت: استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای تاثیرات مخربی را در فرهنگ مردم بر جای گذاشته است به ویژه اینکه وقتی می‌بینیم استفاده از گیرنده ماهواره‌ای به یک ارزش تبدیل شده است و  کسی به خاطر داشتن این وسیله پنهان‌کاری نمی‌کند بیشتر نگران می‌شویم.

وی تخصیص اعتبارات کلان به فعالیت‌های فرهنگی را خواستار شد و افزود: در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به همه بخش‌ها اعم از تولید، صنعت، علوم، فناوری و .. توجه ویژه شد ولی از بخش فرهنگی غفلت کردند و هیچ مبلغی به این مقوله تخصیص نیافت که امیدوار هستیم این خلاء با انتخاب رئیس جمهور جدید در چهار سال آینده پر شود.

برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش شود 

خانم ل ـ محمودی خانه‌دار بوده و از مشکل افزایش سن ازدواج جوانان اظهار نگرانی کرد و با بیان اینکه من پسری 30 ساله دارم ولی به دلیل نداشتن درآمد و مسکن مناسب نتوانسته است به تشکیل خانواده اقدام کند، بیان داشت: امیدوار هستیم رئیس جمهوری بر روی کار آید که دغدغه جوانان را دغدغه خود بداند.

وی با بیان اینکه در قرآن و سنت به لزوم ازدواج جوانان تاکید شده است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در راستای فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای تسهیل امر ازدواج گام بردارند و اتخاذ تدابیری مانند پرداخت وام‌های با سود اندک، کمک هزینه جهیزیه و .. را در پیش گیرند به طوری که انجام این قبیل اقدامات شدنی است و فقط کافی است که مسئولان از کشمکش‌های سیاسی و دعوا بر سر قدرت دست بردارند.

لازم به یادآوری نیست که مقام معظم رهبری عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برای سال جاری برگزیده‌اند لیکن اقشار مختلف جامعه صرف‌نظر از دیدگاه‌های سیاسی، شغل و موقعیت مالی خود در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کنند تا به منویات رهبری جامه عمل پوشانده و کشورمان را در مسیری قرار دهند که نهایت آن انسانیت و معنویت است.

انتهای پیام/61002/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول