اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی:

فعالیت 300 بوکسور در مشهد مقدس / مشکلات مالی مانع رشد بوکس خراسان‌رضوی شده است

رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی گفت: مشکلات مالی فراوان و نبود حمایت مالی از رشته ورزشی بوکس خراسان‌رضوی امکان رشد و مطرح شدن این ورزش در استان را نمی‌دهد.

فعالیت 300 بوکسور در مشهد مقدس / مشکلات مالی مانع رشد بوکس خراسان‌رضوی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قدیر توانا ظهر امروز در چهارمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی خراسان‌رضوی در خانه بوکس مشهد با اشاره به انجام رایزنی‌های اولیه با آموزش و پرورش به منظور پیشرفت این ورزش، اظهار کرد: در صورت برگزاری مسابقات بوکس آموزشگاه‌ها افراد مستعد در رده‌های سنی پایه شناسایی می‌شوند و این امر بوکس استان را متحول می‌کند.

وی با اشاره به نگاه اشتباه جامعه نسبت به ورزش بوکس که آن را فقط نوعی کتک‌کاری تصور می‌کنند، به لزوم تلاش رسانه‌ها برای شناساندن صحیح این ورزش به خانواده‌ها تاکید کرد.

وی افزود: بوکس ورزشی است که علاوه بر سلامت جسم سبب ایجاد اعتماد به نفس در فرد نیز می شود و رسانه‌ها می‌توانند در تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به این ورزش مهیج موثر باشند.

رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی به فعالیت بیش از 300 بوکسور در شهرستان مشهد اشاره کرد و گفت: باشگاه‌های مختلف در سطح استان با بهره‌گیری از مربیان تحصیل کرده و فرهنگی و آموزش این رشته ورزشی از ورود جوانان به انحرافات موجود در جامعه جلوگیری می‌کنند.

وی درباره فعالیت این رشته ورزشی در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی اظهار کرد: استعدادهای فراوانی در رشته ورزشی بوکس در شهرستان‌های تربت حیدریه، قوچان، چناران، گلبهار، تایباد، بردسکن، تربت جام، فریمان، طرقبه و نیشابور وجود دارد که در صورت وجود حمایت‌های مالی به ویژه در سنگین وزن می‌تواند پاسخگوی نیاز تیم ملی کشور نیز باشد.

رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات مالی فراوان و نبود حمایت مالی از این رشته ورزشی، گفت: بوکس استان خراسان از افراد با تجربه و با استعداد فراوانی بهره می‌برد اما با دستان خالی امکان رشد و مطرح شدن وجود ندارد.

وی ادامه داد: هزینه ورود به لیگ برتر بوکس کشور 5 میلیون تومان است و با توجه به اینکه امکان پرداخت این مبلغ وجود ندارد، بوکسورهای برتر خراسان‌رضوی در تیم‌های دیگر استان‌ها بازی می‌کنند.

توانا به کمک 4 میلیون و 200 هزار تومانی اداره کل در سال گذشته و همچنین کمک‌های ساختمانی به هیئت بوکس خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: سال گذشته علاوه بر پرداخت بدهی‌های هیئت قبلی، برگزاری دوره‌های داوری، مربیگری و همچنین اعزام تیم‌های استان در رده‌های مختلف سنی به مسابقات قهرمانی کشور در قم، زنجان و خوزستان انجام گرفته که حدود 42 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

وی با اشاره به میزبانی رقابت‌های بوکس قهرمانی منطقه 3 کشور در مشهد، گفت: سال گذشته با بهره‌گیری از مربیان بین المللی و تلاش بوکسورهای جوان استان در این مسابقات که با حضور استان‌های گلستان، خراسان شمالی و سمنان برگزار شد با کسب هفت مدال طلا و یک برنز به مقام قهرمانی دست یافتند.

وی افزود: توانایی برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور را در مشهد داریم اما به دلیل هزینه بالای اجاره سالن و مشکلات مالی تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.

رئیس هیئت بوکس خراسان‌رضوی بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان را عاملی موثر برای گسترش فعالیت‌های هیئت دانست و افزود: جلسات بسیاری با مربیان، داوران و مسئولان هیئت‌های بوکس شهرستان در مدت یک سال اخیر برگزار و در همه بخش ها با تشکیل کمیته‌های مربوطه هماهنگی اثربخشی ایجاد شد.

توانا با اشاره به تقسیم‌بندی شهرستان‌های فعال در بوکس استان به یک منطقه، گفت: رقابت‌های منطقه‌ای با حضور تیم‌های کاشمر، بردسکن و نیشابور به مرکزیت تربت حیدریه، و همچنین تیم های گلبهار و چناران به مرکزیت شهرستان قوچان و باشگاه‌های شهرستان مشهد به عنوان یکی از این سه منطقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با شناسایی نفرات برتر و تشکیل تیم منتخب هر منطقه یک دوره مسابقه انتخابی در روز 28 تیرماه برای تشکیل تیم بوکس بزرگسالان استان و اعزام به رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار می‌شود.

توانا با تاکید بر اهمیت حمایت بیشتر از رشته ورزشی بوکس، اظهار کرد: به دست آوردن جایگاه مطلوب در این ورزش مدال‌آور در کشور مستلزم راه اندازی باشگاه‌ها و اهدای لوازم اولیه این ورزش همچون دستکش، کلاه و رینگ به شهرستان‌های مختلف است که با یاری فدراسیون، اداره کل و حامیان مالی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/70004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول