اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک قهرمان بوکس کشور در گفت‌وگو با فارس:

بوکس در حدّ آسیا متوقف شد/ فدراسیون بوکس مجتمع کارکشته‌ها و بینی‌شکسته‌ها

یکی از قهرمانان اسبق بوکس با بیان اینکه ورزش بوکس ایران در حدّ آسیا متوقف شده است، گفت: فدراسیون بوکس باید مجتمع کارکشته‌ها و بینی‌شکسته‌ها باشد.

بوکس در حدّ آسیا متوقف شد/ فدراسیون بوکس مجتمع کارکشته‌ها و بینی‌شکسته‌ها

 کوروش ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، اظهار داشت: رشته بوکس سال‌هاست که ورزش قهرمانی کشور است اما پیشرفت آن فراتر از قهرمانی تک‌چهره‌ها در آسیا نیست و در همین حد متوقف شده است.

وی رهاکردن ورزشکاران پرتوان بوکس بعد از اوج قهرمانی را یکی از علت‌های موفق نبودن بوکس دانست و افزود: زمانی دوباره به سراغشان می‌رویم که وقتی به سن و سال آنها می‌نگریم دیگر نه‌تنها روحیه قبلی را ندارند بلکه آنچنان سرخورده و وارد دنیای جدید شده‌اند که نامی هم از بوکس نمی‌برند.

این داور بوکس مازنی در ادامه افزود: گروهی دیگر هستند که برای سرگرمی وارد باشگاه بوکس می‌شوند و پس از چندی سر از مدیریت‌های بوکس در می‌آورند و مربی و داور می‌شوند بی آنکه درد و رنج این ورزش را بدانند.

ابراهیمی با انتقاد از وضعیت فدراسیون بوکس ایران، اذعان داشت: فدراسیون بوکس که باید مجتمعِ بینی‌شکسته‌ها باشد بر عکس آن است، هیچ‌کدام از قهرمانان در فدراسیون جایی ندارند و آنهایی که مدیران فدراسیون بوکس هستند در حد سرگرمی و عشقِ به مشت‌زدن آن هم به کیسه و نهایتاً «میت» وارد شدند و باید این سوال را پرسید که با چنین وضعی چگونه می‌توان بوکس را نجات داد.

این مربی با بیان اینکه بوکس با کارکرد آکادمیک می‌تواند موفقیت چشمگیری کسب کند، تصریح کرد: باید جواز حضور و آموزش آن را در آموزش و پرورش، آموزش دفاعی، نظام‌ وظیفه، ارتش و نیروی انتظامی فعال کنیم و چنانچه نمی‌توانیم، کنار برویم.

وی با بیان اینکه رسیدن به مرحله قهرمانی آسیا نباید برایمان ملاک باشد، گفت: زمانی که فدراسیون استواری با دانشِ روز داشته باشیم، می‌توانیم این ورزش را به قهرمانی جهان و المپیک برسانیم.

ابراهیمی در پایان خطاب به مسئولان بوکس، اظهار داشت: ما را که از جوانان دهه‌های قبل بودیم به باد فنا دادید، خواهشمندیم اکنون مدیریت را به جوانانی که توانسته‌اند با دانش مدیریتی و ورزشی گامی برای این رشته ورزشی بر‌دارند، بسپارید.

انتهای پیام/86001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول