اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

سواد‌آموزی در استان کرمان ‌رو به رشد است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روند رو به رشدی در ارتباط با سواد‌آموزی در سطح استان کرمان محقق شده است.

سواد‌آموزی در استان کرمان ‌رو به رشد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی‌ شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره انتخاب برترین دستگاه‌های دست‌اندرکار سواد‌آموزی اظهار داشت: انتخاب برترین‌های این جشنواره بر اساس هشت شاخص صورت می‌گیرد که دستورالعمل و شاخص‌های تعیین شده به دستگاه‌های مختلف ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه سطح منطقه‌ای، استانی و ملی برگزار می‌شود، تصریح کرد: سواد‌آموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی یکی از تکالیف نظام جمهوری اسلامی‌ برگرفته از سفارشات امام راحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و بر دوش تمام‌ دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش گذاشته شده است. 

شیخ‌بهایی جمعیت هدف سوادآموز را افراد 10 تا 49 سال عنوان کرد و افزود: روند رو به رشدی در ارتباط با سواد‌آموزی در سطح استان کرمان در حوزه سواد‌آموزی با همکاری دستگاه‌های مختلف محقق شده است.

وی گفت: به منظور شناسایی اینگونه افراد، زمان ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در مدارس در رابطه با میزان سواد والدین سئوال می‌شود.

شیخ‌بهایی بیان داشت: تمام‌ آموزشیاران سواد‌آموزی در سال‌های اخیر به استخدام آموزش و پرورش در‌آمده‌اند و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که هر کدام از دبیران ما تمایل داشته باشند در ساعت غیر درسی خود به آموزش بی‌سوادان بپردازند، حق التدریس آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به تغییر ساختار نظام آموزشی خاطر نشان کرد: در این نظام مقاطع تحصیلی به چهار دوره سه ساله تقسیم شده که با عنوان سه سال اول دبستان، سه سال دوم دبستان، سه سال اول متوسطه و سه سال دوم متوسطه شناخته می‌شود.

انتهای پیام/80017/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول