اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش همدان خبر داد

ثبت نام نهضت سوادآموزی در دوره‌های سوادآموزی و تحکیم

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: ثبت نام نهضت سوادآموزی در دوره‌های سوادآموزی و تحکیم آغاز شده است.

ثبت نام نهضت سوادآموزی در دوره‌های سوادآموزی و تحکیم

رضا میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ثبت نام‌های جدید نهضت سوادآموزی استان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و ما منتظر اطلاعات اسمی سواد‌آموزان هستیم.

وی گفت: با نبود آموزشیار در نهضت سواد‌آموزی، آموزش‌دهندگان اعم از معلمان و مدیران مدارس و یا دستگاه‌های دولتی و غیر دو لتی که جذب و آموزش این تعداد را به عهده دارند بر اساس اسامی افراد در سامانه به آن‌ها مراجعه و نسبت به آموزش اقدام می‌کنند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان همدان از سوادآموزان برای دوره سوادآموزی و تحکیم ثبت نام می‌کنیم.

وی با اشاره به بحث سوادآموزی در جامعه عشایری یادآور شد: در بحث سوادآموزی عشایر دو مقوله وجود دارد یکی لازم‌التعلیم‌ها‌ هستند که آموزش و پرورش نسبت به پوشش آن‌ها اقدام می‌کند.

میرزایی‌نکو یادآور شد: دسته دوم افراد بزرگسال 10 تا 49 سال هستند که نیاز به آموزش دارند و ما با سازمان عشایری هماهنگی لازم برای معرفی افراد باسواد از داخل عشایر را انجام داده‌ایم تا نسبت به پوشش این تعداد از افراد بزرگسال بی‌سواد اقدام کنیم.

وی در خصوص معلمان همراه عشایر برای آموزش لازم‌التعلیم‌ها عنوان کرد: از معلمان همراه آموزش و پرورش که با عشایر همراه هستند نیز می‌توانیم در بحث سوادآموزی استفاده کنیم.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش همدان گفت: آموزشیاران افراد متخصصی بودند که به نهضت سوادآموزی در امر آموزش کمک می‌کردند اما با تبدیل وضعیت این افراد از آموزش‌دهندگان اختیاری استفاده می‌کنیم و در صورت تمایل آموزشیاران نیز به صورت اختیاری می‌توانند در نهضت سوادآموزی فعالیت کنند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول