اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد

کسب رتبه دوم کشوری کرمان در پوشش سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش کرمان در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم کشوری در پوشش سوادآموزی شد.

کسب رتبه دوم کشوری کرمان در پوشش سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اردشیر بحرینی دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: آموزش و پرورش کرمان در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم کشوری در پوشش سوادآموزی شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره برترین‌های سوادآموزی در سال جاری بیان داشت: این جشنواره در سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و شاخص‌های هشت‌گانه برای آن در نظر گرفته شده است.

بحرینی عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال 90 و آمار خوداظهاری افراد تعداد بی‌سوادان در استان کرمان 186 هزار نفر اعلام شده که شامل افاغنه و اتباع خارجی است که این میزان کمتر از هشت درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

رضوان ابراهیمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این نشست گفت: 300 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که 45 هزار نفر آنها در پایه ششم حضور دارند.

وی بیان داشت: سال تحصیلی گذشته را با توجه به اضافه شدن پایه ششم و کمبود فضاهای آموزشی به سختی گذراندیم.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح 3 - 3 در دوره ابتدایی تصریح کرد: به دلیل اینکه زیرساخت‌های کامل را برای اجرای این طرح نداریم، تفاهمنامه‌ای با وزارتخانه برای اجرای 20 درصدی این طرح در سال تحصیلی آینده منعقد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اختلاف سنی پایه‌های اول تا ششم و مشکلات تربیتی و آموزشی این گروه‌ها، وسایل و تجهیزات آموزشی متفاوت این گروه‌ها و مدیریت بهتر از سوی مدیران اجرای طرح 3 – 3 را در دوره ابتدایی مورد اهمیت قرار داده است.

ابراهیمی گفت: در راستای اجرای این طرح نیازمند همکاری فرمانداری‌ها برای تامین فضاهای آموزشی هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/80017/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول