اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان خبر داد

افزایش تعداد کاندیداهای انصرافی شورای شهر کرمان

فرماندار کرمان گفت: تعدادی از کاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای اسلامی شهر کرمان انصراف داده‌اند و تعداد انصراف دهندگان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

افزایش تعداد کاندیداهای انصرافی شورای شهر کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی و خبررسانی هستند و رسانه‌های استان کرمان نقش خود در انتخابات و در شکل‌گیری حماسه سیاسی را به خوبی ایفای کردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ابراز کرد: ما اگر حماسه سیاسی را به بهترین وجه ممکن خلق کنیم و این حماسه سیاسی با شکوه‌تر عملی و اجرایی شود، حماسه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را هم داریم.

فرماندار کرمان انتخابات را مظهر آزادی ملت در تعیین سرنوشت خود خواند و تصریح کرد: نظام ما یکی از نظام‌های منحصر به فرد است که مردم در تمام امور تصمیم‌گیرنده هستند.

سعیدی با بیان اینکه انتخابات در ایران توسط مردم برگزار می‌شود و مردم صاحب انتخابات و مسئولان خود هستند، خاطر نشان کرد: در شهرستان کرمان 13 هزار نفر نیرو برای انتخابات به کار گرفته شده است که تمام آن‌ها نیروهای مردمی هستند.

وی افزود: امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود که زمینه‌ساز آبادانی کشور، رفع دشمنی و زمینه رشد و تعالی مملکت را مانند 35 سال گذشته فراهم کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان بیان داشت: از بهمن ماه سال گذشته انتخابات در کرمان با بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی کلید خورد و سعی شد، نقاط ضعف را برطرف کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه از اوایل سال‌جاری برنامه عملیاتی انتخابات کرمان در قالب کتاب طراحی و آماده‌سازی شد، عنوان کرد: بعد از وصول دستور انتخابات از سوی وزارت کشور تشکیل هیئت اجرایی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: 30 نفر از معتمدان را از بین مردم دعوت کردیم و دو هیئت اجرایی تشکیل شد و تا امروز تمام فرآیندهای انتخابات با بهترین کیفیت اجرا شده است.

این مسئول اذعان داشت: هفته گذشته مانوری به استعداد 5 هزار نفر نیرو داشتیم و تمام اعضای شعبه‌های اخذ رأی، نمایندگان فرماندار، کاربران و عوامل برگزاری انتخابات را دعوت کردیم و در 439 شعبه اخذ رأی مانور اجرا شد.

سعیدی خاطر نشان کرد: مسئولان را هم برای حضور در مانور دعوت کردیم و نشان دادیم که فرمانداری کرمان آمادگی کامل برگزاری انتخابات را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال مرور کارها هستیم، گفت: نیروها طی چند مرحله آموزش دیده‌اند و نیروی ذخیره به اندازه کافی پیش‌بینی کرده‌ایم و همچنین یک هزار و 200 نفر نیرو به غیر از نیروهای اصلی ذخیره آموزش دیده‌اند که در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنیم.

سعیدی از برگزاری انتخابات در 13 شهر و 145 حوزه روستایی شهرستان کرمان خبر داد و عنوان کرد: یک هزار و 515 نفر برای عضویت در شوراهای نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر کرمان 224 نفر ثبت‌نام کردند که 200 نفر مرد و 24 نفر زن هستند، ابراز داشت:‌ یک هزار و 74 نفر برای شورای اسلامی روستا نام‌نویسی کردند.

سعیدی با اشاره به سطح تحصیلات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرمان افزود: دو نفر فوق‌دیپلم، 122 نفر لیسانس، 68 فوق‌لیسانس، 29 دکترا و دو نفر در سطح دو حوزه هستند.

وی خاطر نشان کرد: در 13 شهر کرمان 75 نفر عضو اصلی و 31 نفر عضو علی البدل و در شهر کرمان 15 نفر عضو اصلی و هفت نفر علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

فرماندار کرمان تصریح کرد: پنج مانور انتخاباتی در کرمان برگزار شده که تمام آن موفقیت‌آمیز بوده است.

سعیدی با اشاره به بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد: باید از شورای نگهبان قدردانی کرد که با صلابت، جدیت و قاطعیت تصمیم کارشناسانه در بحث بررسی صلاحیت‌های ریاست جمهوری توانست از بین بیش از 600 نفر داوطلب افراد اصلح را انتخاب و معرفی کند.

وی با بیان اینکه صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرمان به موقع انجام شد، ابراز داشت: 185 نفر در کرمان تایید صلاحیت و 19 نفر عدم احراز صلاحیت شدند و تاکنون 20 نفر استعفا کردند که انصراف‌ها در کرمان در حال افزایش است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان خاطر نشان کرد: تاکنون تخلفات انتخاباتی ریاست جمهوری در کرمان گزارش نشده است.

سعیدی گفت: فرمانداری کرمان برای تمام اقشار منشور اخلاقی تدوین کرده است که کار ابتکاری خوبی بود.

وی گفت: در شمارش آرا اولویت با انتخابات ریاست جمهوری است، زیرا یک بحث ملی است و سپس شمارش آرای انتخابات شوراها آغاز می‌شود.

وی از راه‌اندازی 258 شعبه اخذ رأی شامل 31 شعبه سیار و 227 شعبه ثابت در کرمان خبر داد و بیان داشت: اگر شعبه ثابتی شلوغ شد، شعبه سیار به کمک این شعبه می‌رود و رأی‌گیری را انجام می‌دهد و از مردم می‌خواهیم که رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

فرماندار کرمان درباره وضعیت امنیتی شهر کرمان ابراز داشت: شورای تامین شهرستان در روز رأی‌گیری در محل فرمانداری کرمان مستقر است و پیش‌بینی ما این است که هیچ مشکل ناامنی نداریم.

سعیدی تصریح کرد: نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی با آمادگی کامل انتخابات را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 184 شعبه اخذ رأی به شعبه‌های اخذ رأی کرمان به علت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در روستاها افزوده شده است، افزود: تمام فرآیندهای انتخابات به غیر از رأی دادن به صورت رایانه‌ای است.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول