اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان:

بیشتر شکارچیان از استان‌های همجوار وارد همدان می‌شوند

مسئول امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه جامعه شکارچی به جمعیت وحوش ضربه اساسی می‌زند، گفت:‌ بیشتر شکارچیان از استان‌های همجوار مثل کردستان و کرمانشاه وارد استان می‌شوند.

بیشتر شکارچیان از استان‌های همجوار وارد همدان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عزیز قیاسی در بازدید از منطقه شراء در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ منطقه شراء طی دو دوره به عنوان منطقه شکارممنوع بود.

وی افزود:‌ منطقه شکارممنوع دوره‌های سه سال یا پنج سال دارد که در این مدت منطقه بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا استعداد ارتقای سطح دارد یا نه؟

مسئول امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تصریح کرد: سطوحی که بعد از منطقه شکارممنوع شامل منطقه حفاظت شده و منطقه تنوع حیات وحش می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار طبیعی ملی یکی دیگر از مناطق چهارگانه است، بیان داشت:‌ در استان‌های کویری معمولاً پارک ملی وجود دارد اما در استان همدان بیشتر ارتقای سطح به مناطق حفاظت شده است.

قیاسی تأکید کرد: دو دوره شکارممنوع در منطقه شراء حدود 10 سال طول کشید و به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیستی منطقه و وحوشی که در این منطقه وجود دارد در حال حاضر منطقه شراء جزو مناطق حفاظت شده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بعد از احداث پاسگاه در این منطقه سطح کمی و کیفی وحوش ارتقا یافت، ادامه داد: حضور محیط‌بانان در منطقه سبب امنیت بیشتر منطقه شده و وضعیت این منطقه الآن رو به رشد و تعالی است.

مسئول امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه جامعه شکارچی به جمعیت وحوش ضربه اساسی می‌زند، گفت:‌ بیشتر شکارچیان از استان‌های همجوار مثل کردستان و کرمانشاه وارد استان می‌شوند.

وی ادامه داد: از راهکارهای ما برای جلوگیری از شکار بی‌رویه بالا بردن مبلغ پروانه‌ها و افزایش دو برابری آن بود که تا حدودی مؤثر واقع شد.

کارشناس مسئول محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان نیز در رابطه با مجوزهای صادر شده برای دهکده توریستی گنجنامه توسط این اداره گفت: مجوزی که از محیط زیست صادر شده برای ایستگاه مبدأ و مقصد تله‌کابین است و سایر کاربری‌ها در حیطه وظایف محیط زیست نیست.

ایرج  اسدی اظهار کرد: برای مقصد 2.5 هکتار و مبدأ نیز 1.5 هکتار مورد تأیید محیط زیست قرار گرفت و مابقی دیگر مجوز محیط زیستی ندارند.

وی ادامه داد: تله‌کابین از روزی که شروع به فعالیت کرد و عملیات خاک‌برداری و نصب فونداسیون‌ها را انجام داد پیرو پیگیری‌های محیط زیست همدان در سال 79 باید گزارش ارزیابی ارائه کند.

کارشناس مسئول محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تصریح کرد: روال گزارش‌های ارزیابی بر این است که بررسی مقدماتی در اداره کل انجام می‌شود و در نهایت دفتر ارزیابی محیط زیست نظر نهایی را صادر می‌کند.

وی بیان داشت:‌ در آن مقطع وقتی موضوع مطرح شد دستور صادر شد که پروژه‌های مشمول ارزیابی باید در مرحله مکانیابی و امکان‌سنجی گزارش ارائه کنند.

اسدی افزود: پروژه تله‌کابین در آن مقطع 70 درصد پیشرفت داشت بنابراین از دستور کار خارج و قرار شد گزارش زیست محیطی ارائه کند که بعد از بررسی ایستگاه مقصد و مبدأ مورد تأیید قرار گرفت.

وی با اشاره به واحدهای کشمش پاک‌کنی بیان داشت:‌ دو مشکل در مورد این واحدها وجود داشت یکی بحث پسماندها بود که اخیراً در قالب خوراک دام یا برای تهیه فیبر سلولز به مواد غذایی دام اضافه می‌کنند.

کارشناس مسئول محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مشکل دیگر بحث فاضلاب بود که به خاطر پراکندگی این واحدها اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: 36 واحد کشمش‌پاک‌کنی ما در سطح شهرستان ملایر داریم که 11 واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و مابقی در حاشیه شهر و... مستقر هستند.

اسدی با اشاره به تعطیلی کوره‌های آجرپزی در حاشیه شهر جورقان ابراز داشت: این کوره‌ها آلودگی بسیاری داشتند و مردم جورقان و شهرک مدنی از این امر شاکی بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ واحدهای ریخته‌گری و رنگرزی‌ها نیز به خاطر آلاینده بودن از داخل به خارج از شهر منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول