اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

تالاب‌های فارس در حال خشک شدن است

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در اثر تبخیر شدن آب، از ابتدای تیر ماه سال جاری بسیاری از تالاب‌های این استان خشک می‌شوند.

تالاب‌های فارس در حال خشک شدن است

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هفته محیط زیست امسال از 16 تا 22 ماه جاری با شعار «فکر کنید، بخورید و صرفه‌جویی کنید»، با رویکرد صیانت از محیط زیست در حال برگزاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه بحران کم‌آبی و خشکسالی در استان فارس جدی است، افزود: با تغییر الگوی کشت، آموزش، اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی برای جلب مشارکت در صیانت از محیط زیست، شاهد افزایش بهره‌وری بیشتر، توسعه پایدار و کاهش بحران آب در استان فارس هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش از 3 هزار تن سم در حوزه کشاورزی فارس استفاده شد که این میزان در سال جاری به یک‌هزار و 300 تن کاهش یافته و این استان در کشت ارگانیک رتبه برتر کشوری را به دست آورده است.

ابراهیمی‌کارنامی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان به عنوان یک نهاد اجتماعی با مسائل زیست‌محیطی آشنا شوند، در آینده سفیران حفاظت از محیط زیست می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه به خاطر استفاده غیرمجاز و بی‌رویه از صید ماهی در رودخانه‌ها دچار اختلال اکولوژیکی شده‌ایم، گفت: رعایت زمان و میزان مناسب صید ماهی از رودخانه‌ها کاهش اختلال اکولوژیکی را به دنبال دارد.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل نبود توازن در شیوه زندگی و اثرات مخرب بر روی محیط زیست، سالانه یک‌سوم تولید جهانی غذا از بین رفته و یا هدر می‌رود.

این مسئول تخریب تنوع زیستی و تغییر کاربری اراضی را از دیگر معضلات زیست‌محیطی برشمرد.

کارشناس امور پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز در این گفت‌و‌گو ابراز داشت: فارس با داشتن پارک ملی بمو، بختگان و پارک ملی قطرویه و هفت منطقه حفاظت شده، از نظر حیات وحش، پوشش گیاهی و منابع آب از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

محمدمهدی شریعتی خاطرنشان کرد: پارک ملی بمو با 38 هزار هکتار وسعت علاوه بر گونه‌های گیاهی، درختی و درختچه‌ای دارای گونه‌های جانوری شامل قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، گرگ، شغال، پلنگ ایرانی، گربه وحشی، جونده تشی و انواع پرندگان است.

وی با اشاره به اینکه حیات وحش در معرض خطر انقراض است، اذعان داشت: از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از خطر انقراض حیات وحش مقابله جدی با شکار غیرقانونی و تخریب زیستگاه‌ها، همچنین ترویج مشارکت‌های مردمی و استفاده از فناوری‌های نوین است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول