اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی:

برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین‌المللی قوریگل و قره قشلاق به تصویب رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی از تصویب و امضاء برنامه مدیریت یکپارچه تالاب‌های بین‌المللی قوریگل و قره قشلاق در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین‌المللی قوریگل و قره قشلاق به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی این دو تالاب را در زمره تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و ثبت شده در کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب‌ها ( سایت رامسر ) عنوان کرده و تشریح کرد با بحران‌های ناشی از خشکسالی در سال‌های اخیر که منجر به کاهش شدید تراز آبی دریاچه ارومیه شده بود، اثرات منفی بر این تالاب‌ها نیز سایه انداخته بود که خوشبختانه با مدیریت فرابخشی در استان و همکاری سازمان‌های مسئول تاکنون از وقوع بحران در تالاب‌های استان پیشگیری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مفاد برنامه جامع مدیریت یکپارچه بر تالاب‌های قوریگل و قره‌قشلاق اضافه کرد: در این سند وظایف سازمان‌های مختلف برای برقراری نظام مدیریت اکوسیستمی مبتنی بر اصول مدیریت به هم پیوسته منابع آب و خاک با مشارکت موثر تمام گروه‌های ذیربط و جوامع محلی حوزه تالاب پیش‌بینی شده که تحت پوشش شورای منطقه‌ای مدیریت حوزه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعضاء کمیته اجرایی محلی مدیریت تالاب را متشکل از فرماندار، بخشدار و روسای ادارات محیط زیست، امور آب، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، شوراهای اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه تالاب عنوان کرد و افزود: کمیته اجرایی بالاترین نقش را در پیشبرد اهداف برنامه و تحقق چشم انداز 25 ساله تالاب خواهد داشت.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول