اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

شرایط تأمین آب در تالاب گاوخونی امکان‌پذیر نیست /ضرورت تهیه طرحی برای احیای تالاب گاوخونی

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به صورت معمول در زمان وقوع سیلاب آب در تالاب بین‌المللی گاوخونی جاری می‌شود و در حال حاضر شرایط تأمین آب در تالاب بین‌المللی گاوخونی امکان‌پذیر نیست.

شرایط تأمین آب در تالاب گاوخونی امکان‌پذیر نیست /ضرورت تهیه طرحی برای احیای تالاب گاوخونی

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی یکی از تالاب‌های مهم و با‌ ارزش موجود در سطح کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: بیش از 10 سال است که آب در تالاب گاوخونی اصفهان جاری نشده است.

وی به ضرورت ساماندهی و رسیدگی به وضعیت این تالاب اشاره کرد و ادامه داد: تالاب گاوخونی یک تالاب بین‌المللی است و ارزش جهانی دارد، اما در حال حاضر این تالاب خشک و بی‌روح شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت جاری شدن آب در این تالاب تصریح کرد: به صورت معمول در زمان وقوع سیلاب آب در تالاب بین‌المللی گاوخونی جاری می‌شود و با شرایط فعلی حاکم بر استان، خشکسالی‌ها و کمبود آب در استان، شرایط تأمین آب در تالاب بین‌المللی گاوخونی امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست متولی رسیدگی به وضعیت تالاب‌ها است، اضافه کرد: محیط زیست کشور باید طرحی را برای احیای تالاب گاوخونی اصفهان تهیه کند و پیگیر‌های لازم را در این راستا انجام بدهد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه این طرح باید راهکار‌های منطقی و کارشناسی شده از جمله انتقال پساب را برای احیای این تالاب ارائه کند، تاکید کرد: با شرایط اقلیمی حاکم بر استان در صورت عدم انجام اقدامات لازم در این راستا، امکان جاری شدن آب در این تالاب وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از این است که با وقوع سیلاب آب در تالاب بین‌المللی گاوخونی جاری می‌شود، افزود: در حال حاضر محیط زیست کشور به دنبال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه یک طرح کارشناسی شده برای احیای تالاب گاوخونی است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول